השוק

תרומות הענק יבוטלו? סערת האנטישמיות בקמפוסים מגיעה לוול סטריט

במהלך השימוע שנערך בבית הנבחרים האמריקני, נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה ליז מגיל טענה כי קריאה לרצח העם היהודי "תלויה בהקשר". רוס סטיבנס, מנכ"ל חברת Stone Ridge, מאיים למשוך השקעה של 100 מיליון דולר במוסד. חבר הנאמנים של האוניברסיטה קיים ישיבת חירום, והדירקטוריון קרא להתפטרותה: "מודאגים מהתרבות המסוכנת, שזכתה להיתר מההנהלה"
מערכת ice | 
גילויי האנטישמיות בעולם (צילום יוטיוב/ Sky News Australia)
לאחר שהשימוע שנערך בקונגרס האמריקני הפך לוויראלי, שבר את הרשת והגיע לכותרות מהדורות החדשות, אחת מבכירות האוניברסיטאות בארצות הברית סופגת ביקורת קשה ואיומים במשיכת תרומות. ליז מגיל, נשיאת אוניברסיטת פנסילבניה (UPenn), מי שהופיעה בפנני בית הנבחרים וטענה כי תמיכה ברצח העם היהודי היא לא בהכרח עבירה על חוקי התקנון, משום שהיא "תלויה בהקשר", עומדת בעינה של סערה חדשה.
הדיון הסוער בנושא האנטישמיות בקמפוסים בארה"ב גרם לכך שאחד התורמים הבולטים של אוניברסיטת פנסילבניה רוס סטיבנס מאיים למשוך תרומה של 100 מיליון דולר אם היא לא תתפטר. במהלך עדותה ביום שלישי גיל סירבה לומר שקריאה לרצח עם של יהודים מהווה הפרה של קוד ההתנהגות, בריונות או הטרדה, וטענה שההגדרה תלויה בנסיבות ובהקשר. כמוה נשיאות הרווארד ו-MIT.
 
חברת הקונגרס אליס סטפניק נדהמה מהתשובה וניסתה להקשות עליה: "זאת השאלה הקלה ביותר. האם קריאות לרצח עם של יהודים הם בריונות והטרדה?". מגיל לא השיבה בחיוב גם בפעם השנייה ואמרה: "אם הקריאה הופכת למעשה אז זאת הטרדה". בפעם השלישית, לאחר שנשאלה שוב, הודתה הנשיאה כי קריאה לרצח עם יכולה להיות אכן הטרדה.  
 
סטיבנס, בוגר אוניברסיטת פנסילבניה ומנכ"ל חברת Stone Ridge, כתב לעובדיו: "אם לא יהיה שינוי במנהיגות ובערכים של האוניברסיטה, אני מתכוון לבטל השקעה (ב-100 מיליון דולר) במוסד, וזאת כדי למנוע המשך נזק למוניטין של Stone Ridge כתוצאה מהקשר שלנו עם האוניברסיטה ומגיל". מדובר במניות של החברה המוחזקות על ידי האוניברסיטה.
 
משרד עורכי הדין דייויס פולק, המייצג את החברה, שלח מכתב לאוניברסיטה בו התייחס להסכם בין הצדדים, אשר מאפשר לחברה את האפשרות להחזיר לידיה את המניות, אם יש חשש ל"מוניטין, לאופי או למעמד" שלה. מגיל הותקפה על ידי תורמים, אנשי סגל, סטודנטים ובוגרים, בעקבות תקריות אנטישמיות מרובות שאירעו בקמפוס האוניברסיטה בחודשים האחרונים, ובפרט מאז פרוץ המלחמה בעזה, כשהיא משמיעה תגובה רפה כלפיהם ולא נוקטת עמדה נחרצת.
  
חבר הנאמנים של האוניברסיטה קיים ישיבת חירום, ודירקטוריון היועצים העומד בראש בית הספר לעסקים וורטון של האוניברסיטה קרא להעביר אותה מתפקידה. "בעקבות הכישלון הכללי של הנהגת האוניברסיטה", כתבו דירקטוריון היועצים, "אנו מציעים לך ולחבר הנאמנים על החלפת ההנהגה באופן מיידי. אנו ממשיכים להיות מודאגים מאוד מהתרבות המסוכנת והרעילה בקמפוס, שזכתה להיתר מההנהגה"
מול מגיל התייצבה קבוצת תורמים, פוליטיקאים ואנשי עסקים שהוקיעה את עדותה בפני בית הנבחרים. בין חברי הגוף ששלח את המכתב נמנים בוגרים ידועים כמו המיליארדר ג'וש האריס, מנכ"ל ג'ונסון אנד ג'ונסון לשעבר אלכס גורסקי, מנהל קרן בלקסטון דייוויד בלליצר ומנכ"ל BET סקוט מילס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה