כסף וצרכנות

מלחמה על הבית: 80% מהישראלים מתמודדים עם קושי כלכלי

על פי סקר שערכה מחלקת המחקר ב-AllJobs, לא פחות מ-46% צמצמו בהוצאותיהם מאז פרוץ המערכה ב-7 באוקטובר. 12% חוסכים במוצרים חיוניים, ו-16% דוחים באופן קבוע את התשלומים שאותם הם חייבים לגופים שונים. גם אחרי יותר מארבעה חודשים, ניתן להבחין במגמה מתמשכת של סגירת עסקים, פיטורים והוצאת עובדים לחל"ת
מערכת ice | 
כלכלה ומלחמה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אדי ישראל)
בסקר חדש של מחלקת המחקר ב-AllJobs נבחנה השפעת המלחמה בשבועות הראשונים שלה על המשק ושוק העבודה. בסקר שנערך בקרב העובדות והעובדים בישראל, השתתפו 582 גברים ונשים, בחתך גיל עבודה ובחלוקה לכל חלקי הארץ ולכלל המגזרים והחברות. בבחינת המשתתפים בסקר; 53% מהמשיבים הינם שכירים, 11% עצמאים, 4% גם שכירים ועצמאים ו-32% אינם עובדים כרגע. 58% מהם עם ילדים ו-34% העידו שיש להם ילדים מתחת לגיל 18. 
על פי תוצאות סקר המלחמה של AllJobs שמתפרסמות היום (שני), השפעות המלחמה על המצב הכלכלי של העובדים במשק ניכרות עד היום. 80% מתמודדים עם קושי כלכלי מאז המלחמה ו-46% ענו שהם צמצמו בהוצאות. 67% העידו שמשיכת מקדמה מהמשכורת הייתה עוזרת להם.
 
מתוך 80% מתמודדים כיום עם קושי כלכלי, הצהירו 39% שהם מתמודדים איתו במידה רבה. 76% ציינו שהקושי הכלכלי שלהם נבע מהמלחמה ובחודשים האחרונים. 46% ענו שהם צמצמו בהוצאות. 12% חוסכים בדברים חיוניים. 18% השיבו שהם דוחים באופן קבוע תשלומים. 67% אמרו שמשיכת מקדמה מהמשכורת הייתה עוזר להם. 37% מהעובדים מעוניינים בשירות Payro.
נושא המשק הישראלי וחוסנו, נמצא גם כעת במרכז השיח הציבורי וככל שהלחימה מתמשכת ומתארכת אנו עדים להשפעות הישירות שלה על שוק העבודה. גם אחרי 4 חודשי לחימה ניתן לראות מגמת סגירת עסקים, פיטורים, הוצאת עובדים לחל"ת ועד צמצום שכר ותנאים. 
AllJobs משיקה בימים אלו שירות למעסיקים ועובדים ביחד עם Payro המאפשר לעובדים למשך חלק מהמשכורת שלהם כמקדמה במהלך החודש. זהו ענף צומח בעולם ובדגש על ארצות הברית שמוערך ב-1 מיליארד דולר בשנה של העברות ושהחברות הגדולות בעולם כדוגמת מקדונלד'ס, טרגט ופייפאל משתמשות בו כהטבה לעובדיהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה