כסף וצרכנות

מהפכה בסופרמרקטים: זה השינוי שחל בעגלת הקניות שלכם

חודשיים לאחר שנכנס לתוקף חוק סימון ארץ המקור ברשתות השיווק בישראל, משרד החקלאות מפרסם נתונים חדשים על ההעדפות הצרכניות של הישראלים
שירה יום טוב | 
צילום פלאש 90/ יונתן זינדל
בעקבות קמפיין משרד החקלאות ולרגל הכניסה לתוקף של חוק סימון ארץ מקור גם במכירה מקוונת, משרד החקלאות מפרסם את תוצאותיו של סקר חדש, לפיו רוב מוחלט של הישראלים מעדיף באופן מובהק לרכוש חקלאות מקומית.
תוצאות הסקר שנערך על רקע המלחמה ניתן ללמוד כי החשיבות של חקלאות הישראלית התעצמה בעיני הציבור, ובהתאמה גם החשיבות של סימון ארץ המקור
חובת הסימון חלה כבר מסוף חודש דצמבר 2023 על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר טרי (עופות, בשר בקר) ודגים, ומחויבת גם בפלטפורמות המכירה המקוונות החל מהשבוע.
לצד זאת, משרד החקלאות עלה בחודש דצמבר האחרון, בקמפיין חדש לעידוד רכישה מתוצרת ישראלית מקומית עם כניסתו לתוקף של חוק סימון ארץ המקור על תוצרת חקלאית טרייה הנמכרת בתפזורת.
חודשיים אחרי כניסת החוק לתוקף, במדגם אקראי ומייצג שנערך לאחר תום הקמפיין בקרב כ-500 גברים ונשים בגילאי 25 ומעלה מהמגזר היהודי במדינת ישראל (ללא חרדים), נמצא כי בעקבות הקמפיין 87% חושבים כי נושא סימון ארץ המקור של התוצרת המקומית רלוונטי מאוד בימים אלו; 85% מהנשאלים מעידים על עצמם ככאלו שיעדיפו לרכוש תוצרת חקלאית טרייה מקומית על פני תוצרת מיובאת; 34% יעדיפו תוצרת מקומית אם מחירה יהיה זהה לזה של התוצרת המיובאת ו-14% נוספים יעדיפו תוצרת מקומית גם אם מחירה יהיה גבוה מזה של התוצרת המיובאת.
כזכור, בחודש יולי האחרון עבר בכנסת התיקון לחוק הגנת הצרכן ולפיו מחויבים העוסקים במכירה קמעונית לסמן בשילוט בולט ובצמוד למחיר את ארץ המקור של התוצרת החקלאית הטרייה הנמכרת בתפזורת. חובת הסימון חלה כבר מסוף חודש דצמבר 2023 על פירות וירקות טריים, מוצרי חלב, בשר  טרי (עופות, בשר בקר) ודגים, ומחויבת גם בפלטפורמות המכירה המקוונות מ-24.02.2024.
על רקע המלחמה, התחדדה עוד יותר החשיבות הרבה של החקלאות הישראלית. החקלאות במדינת ישראל מרוכזת בעיקר באזורי הספר, ולמעשה החקלאות הישראלית מהווה חלק אינטגרלי בשמירה על גבולות ישראל. חשיבות זו באה לידי ביטוי גם בתוצאות הסקר שבוצע. במסגרת זאת, נמצא כי הפרסומת והנושא נמצאו כחשובים ובעלי תרומה רבה לציבור, וכן 87% הצביעו שנושא סימון ארץ מקור הוא נושא שמעסיק אותם.
אורן לביא, מנכ"ל משרד החקלאות: "נתונים אלו מחדדים את המציאות בשטח בה אזרחי ישראל רוצים את 'הסלט הישראלי' מתוצרת מקומית, מעריכים את החקלאות הישראלית. חוק סימון ארץ מקור, שנכנס במהלך החודשים האחרונים מעניק רוח גבית לביטחון המזון על בסיס ייצור מקומי, לחקלאים המקומיים ולחקלאות הישראלית כולה. החוק מהווה כלי צרכני ראשון במעלה המקנה שקיפות מלאה ומספק מידע חיוני לצרכנים הישראלים"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה