כסף וצרכנות
ענקיות המזון נחשפות: ממשיכות להעלות מחירים - ומרוויחות על הצרכנים
חברות המזון העלו לאחרונה את המחירים של מוצרים רבים בטענה שמחיר מוצרי הגלם אותם הם מייבאים עלו, אך הלמ"ס מראה מגמה הפוכה: בסוף 2023 ירדו המחירים ב-5.1% בממוצע לעומת אשתקד, והמחירים המשיכו במגמה זו גם ברבעון האחרון של 2023, במהלך המלחמה
יוקר המחייה הוא אינו דבר חדש במדינת ישראל, אך בחודשים האחרונים כולנו סבלנו מעליות חדות במגוון מוצרים ברשתות השיווק, כאשר חברות מזון רבות הצטרפו למגמה המדאיגה עד אשר שר הכלכלה החליט להתערב בנושא. למרות שרבים חשבו כי ההתייקרות בישראל נבעה כתוצאה מעליית המחירים של מוצרי הגלם המיובאים מחו"ל, נתונים שפורסמו השבוע על ידי הלמ"ס דווקא סותרים טענה זו.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את מדד המחירים של המוצרים המיובאים, ונראה כי ברוב הקטגוריות דווקא חלה ירידה במחירי היבוא. מתוך כך, קיים ספר רב בנוגע לטענות של חברות המזון על הזינוק במחירי המוצרים אותם הן מייבאות מחו"ל. בסוף 2023 ירדו המחירים ב-5.1% בממוצע לעומת אשתקד, והמחירים המשיכו במגמה זו גם ברבעון האחרון של השנה, במהלך מלחמת חרבות ברזל.
"אי־אפשר לראות בנתונים האלה מגמה שמצדיקה את גל עליות המחירים שראינו בחודשים האחרונים", אומר אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב. "מדדי מחירים משקללים בסופו של דבר את כל המגמות, ובממוצע לאורך השנה נרשמה ירידה".
עוד ב-
כזכור, שר הכלכלה יצא בעבר נגד החברות אשר החליטו להעלות מחירים בזמן המלחמה, ואמר: "אני מבקש להודיע לכנסת כי בכוונתי לנקוט בצעדי ביוש רגולטורי, ובצעדים נוספים נגד החברות שהעלו מחירים בזמן מלחמה ומופיעות ברשימה השחורה", הוסיף ברקת, שהמשיך לייחד את נאומו לחברת התה. "אני קורא לציבור לא לרכוש מוצרים של החברות ברשימה השחורה. אני לא קונה יותר ויסוצקי - מי שמפלה לרעה ישראלים וגובה מהם מחיר כפול לא נכנס אליי הביתה. נקודה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



