כסף וצרכנות

סופר פארם מאבדת את הראשוניות: זה מה שיקרה בקניונים

הוחלט בכנסת: בקניון חדש שיפתח בחמש שנים הבאות, הפארם הראשון שיפתח לא יהיה של חברת סופר-פארם
מערכת ice |  2
סופר פארם (צילום חן גלילי)
בדיון שנערך היום (יום שני) בוועדת הכלכלה שדנה בהצעת חוק קידום התחרות בענף המזון (החלה על ענף התמרוקים ומוצרי הניקיון), של ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) וקבוצת ח"כים, החליט יו"ר הוועדה להוסיף להצעת החוק סעיף שיקבע כי בקניון חדש שיפתח בחמש שנים הבאות, הפארם הראשון שיפתח לא יהיה של חברת סופר-פארם. ביטן התנגד לקביעת מגבלות גיאוגרפיות. 
בדיון שאל ח"כ ביטן את מנכ"ל סופר-פארם, האם יש לכם הסכמי בלעדיות עם הקניונים? מנכ"ל סופר-פארם  השיב, בשלילה. ח"כ ביטן הקשה, אז למה אתם ראשונים בכל קניון? מנכ"ל סופר-פארם השיב, כי אנחנו הכי טובים ומביאים לקניונים הכי הרבה לקוחות.
  
עינת פלד-שפירא מנכ"לית רשת B אמרה, סופר-פארם חולשת על 80% מהשוק אין לזה אח ורע ברחבי העולם. אין תחרות בשוק. אין לנו אפשרות להיכנס למרבית מרכזי הקניות. לטענתה, רשת B לא יכולה לפתוח חנויות בקניוני ביג. מנכ"לי רשתות הפארם סופר פארם ו-B  ניהלו ביניהם ויכוח נוקב מי מונע תחרות, ומי אחראי לרמת המחירים הגבוה בשוק הפארם.
הממונה על התחרות ברשות התחרות מיכל כהן אמרה, אין לנו כ"א לאכוף חוקים חדשים. בעניין החלת החוק על מוצרי קוסמטיקה אמרה כהן, היינו רוצים לא להחיל את הוראות החוק על הקוסמטיקה היוקרתית. 
יוזם הצעת החוק ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר, מקומם לשמוע שמחוסר כח אדם, לא נחוקק חוקים לטובת הציבור. תבקשי מהשר הממונה, להקצות כ"א לאכיפה. האם בשל חוסר שוטרים לא נאכוף עבירות פליליות? ח"כ אלי דלאל הציע לחייב קניונים חדשים מעל-12,000 מטר, לפתוח לפחות שני חנויות פארם.
מדו"ח שחיבר עמי צדיק ממרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי שוק רשתות הפארם בהגדרה הצרה, בעל רמת ריכוזיות גבוהה. בהשוואת בין הרפורמה בענף הטקסטיל וההלבשה, לרפורמה בענף המזון, עולה כי הרפורמה להסרת מכסים על מוצרי הלבשה והנעלה הובילה לירידה חדה במחירים. לעומת זאת, רפורמות חלקיות בענף המזון שעסקו ביחסים בין הספקים לקמעונאים ובשקיפות מחירים, ללא הסרה מלאה של חסמי יבוא מכסיים ולא מכסיים, וללא ביטול של מכסות ייצור בענף החקלאות (חלב, ביצים ודבש), הובילו לתוצאות חלקיות. 
"בחלוף עשור מחקיקת חוק קידום התחרות בענף המזון, נראה כי המטרות לא הושגו: נתחי שוק של הספקים הגדולים נותרו גבוהים ולא חלה ירידה חדה במדד מחירי המזון. עם זאת, חלה ירידה בריכוזיות בקמעונאות המזון ברמה הארצית והאזורית."
ח"כ ביטן אמר כי לדעתו יש פגיעה בתחרות בקניונים. בעניין הקוסמטיקה, יו"ר הוועדה החליט להחיל את הוראות החוק על טואלטיקה ולא על מוצרי קוסמטיקה יוקרתיים. בתום הדיון ביקש יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן מהייעוץ המשפטי של הוועדה ומהממונה על התחרות לנסח את סעיפי הצעת החוק כפי שסוכם בדיון, לקראת הדיון הבא בו יסתיים הדיון בהצעת החוק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שניצן חולה סרטן
    שי 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא צריך אותם
    סגור
  • 1.
    עינין של מחיר
    לוי יוסי 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שיכול לשלם שכירות יותר גבוהה יכנס לקניון ..
    סגור