כסף וצרכנות

דיסני פלוס מעלה מחירים, האם משתלם לעבור לנטפליקס?

אתמול הודיעה ענקית התוכן על זינוק במחירי המנוי שלה, כך שלקוחות הסטרימינג ישלמו עוד חמישה שקלים לחודש. מה המחיר של נטפליקס ואיזה מנוי יותר משתלם?
שירה יום טוב | 
דיסני פלוס, נטפליקס (צילום pexels)
שירות הסטרימינג דיסני פלוס, שהושק בישראל לפני שנה וחצי, העלה אמש (רביעי) מחירים לרכישת מנוי. מדובר בעליה של חמישה שקלים למנוי שעומד היום על מחיר של 39.9, מחיר שנותר כשהיה מאז ההשקה של השירות בישראל בקיץ 2022.
עם זינוק המחיר, ערכנו השוואה בין שירותי התוכן הבינלאומיים המובילים בישראל: נטפליקס הוותיקה והמוכרת, ודיסני פלוס שנחשבת צעירה ביחס למתחרה. העלאת מחירים זה צעד שהקהל הישראלי לא מאוד סלחן אליו, לכן שינוי מחיר עלול לגרור תנודה של מנויים. רגע לפני שאתם בוחרים את שירות הסטרימינג שיתחבר לטלוויזיה שלכם, כמה השוואות מעניינות על שני מובילי התחום בישראל.
נתחיל במחיר, שאמנם דווח על עליה של חמישה שקלים במחיר החודשי של דיסני, אך לא נאמר באותה נשימה מה פער המחירים אם קיים מול המתחרה. בהזדמנות הזאת נזכיר את המהלך של נטפליקס שפתח שלושה סוגי מנויים שונים שכל אחד מהם מעניק רמת שירות אחרת לפי המחיר הנקוב, שמתבטאת במספר מכשירים בשימוש במקביל ואיכות צפייה.
נטפליקס אמנם יצרו כאן חבילה מאוד זולה אך מיועדת למשתמש יחיד ובאיכות בסיסית. אם מתייחסים למנוי של נטפליקס שמקביל למנוי היחיד שמציעה דיסני פלוס, מדובר במחיר של 69.9 לחודש למנוי שמציעה נטפליקס מול המנוי של דיסני, שאחרי עליית המחיר מוצע ב-44.90 לחודש.
אם כך, תנאי השימוש דומים, המחירים בפער של 25 שקלים (!), וזה הזמן לצלול לעומק הספרייה שמציעים המנויים בפועל. מדובר במידע שהחברות עצמן לא חושפות בזמן רכישת המנוי ולא בספריית התוכן עצמה. עם זאת, באתר justwatch.com, שמרכז מידע מקיף על שירותי סטרימינג, מציגים את רשימת הכותרים המלאה בשירותי התוכן.
נטפליקס מובילה בפער בהיקף התוכן שמציעה עם 1,800 סדרות ו-3,600 סרטים. בדיסני פלוס לעומת זאת, מוצעות למנויים 500 סדרות ו-1,300 סרטים. יחד עם הפערים המשמעותיים, קשה להתעלם מהמונופול שיש לדיסני פלוס על תכניה של דיסני והאולפנים שכפופים לחברה כמו פיקסאר, מארוול ועוד, שאותם לא ניתן למצוא היום באף שירות סטרימיניג מתחרה.
המהלך להעלאת המחיר התרחש אחרי שבארצות הברית כבר העלו את מחירי הסטרימינג של דיסני פלוס בדצמבר האחרון. בישראל, כאמור, במקום מחיר של 39.9, ייאלצו המנויים לשלם מעכשיו 44.9 לחודש או 449 לשנה במקום 399 לשנה.
באתר השירות נכתב ללקוחות: "החל מה-20 במרץ 2024, המחיר של Disney+ עודכן ל-44.9 שקלים לחודש ול-449 שקלים לשנה".
העלאת המחיר שמגיע היום לישראל, התרחשה בארה"ב כבר בסוף השנה שעבר כאשר  דיסני פלוס העלתה את מחיריה לשירותי הסטרימינג ללא פרסומות ממחיר של 7.99 דולר לחודש ל-10.99 דולר לחודש.
 
ספריית התוכן של דיסני מחזיקה לא מעט תכנים בלעדיים שהופכים אותה לשחקנית המשמעותית ביותר בשוק מול נטפליקס, כשבין היתר בשנים האחרונות הפקיעה מידיה של נטפליקס את הזיכיון על סרטים וסדרות מבית היוצר של דיסני, באופן שמשאיר אצלה את המונופול על התכנים הללו, מהוותיקים של תחום הקולנוע והטלוויזיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה