כסף וצרכנות

בנק הפועלים וחיים אתגר מזהירים מפני עוקץ: כך פועלת השיטה

בנק הפועלים וחיים אתגר יצאו בקמפיין משותף המזהיר מפני עוקצים רבים שמתרחשים לאחרונה: "לא משתפים פועלה עם הודעות שמגיעות באמצעות SMS, במייל ובוואטסאפ". אז מה עושים כדי לדעת אם מדובר בהודעה אמיתית או לא? כל התשובות לפניכם
מערכת ice |  1
בנק הפועלים (צילום מערכת אייס, shutterstock)
לאחרונה ישנם ניסיונות עוקץ רבים על חשבון הבנקים השונים בישראל, בעיקרם על חשבון בנק הפועלים ואפליקציית ביט, כמו גם על חשבון דואר ישראל וחברות המשלוחים השונות, בהם העוקצים משתמשים בעוד ועוד דרכים חדשות, בעיקרם הודעות שמקבלים לקוחות במייל, SMS ובוואטסאפ הפרטיים שלהם, בהם הם מתבקשים ללחוץ על לינקים מסוימים, או לחילופין באמצעות שיחות טלפון, בהן מבקשים הנוכלים להעביר סיסמא כשהם מתחזים לנציגי שירות.
בבנק הפועלים הוציאו קמפיין מיוחד בשיתוף איש התקשורת ומנחה "המתחזים", חיים אתגר, זאת על מנח להזהיר את הציבור מפני העוקצים ההולכים וגוברים לאחרונה על חשבון כלל הבנקים בישראל. בסרטון פונה השחקנית ואומרת לאתגר: "חיים, היי, זה אני מהבנק שלך. יש לך בעיה בחשבון הוא עומד להיחסם. תן לי את הסיסמא שלך ואני אתקן לך את זה".
אתגר משיב לה: "את הסיסמא לחשבון בנק שלי? לקוחות כל הבנקים, שימו לב. הייתם זורמים עם שיחה כזאת במציאות? ברור שלא. בדיוק כמו שלא זורמים עם בקשה כזאת, פנים מול פנים, לא משתפים פועלה עם הודעות שמגיעות באמצעות SMS, במייל ובוואטסאפ. קשה מאוד לזהות הודעות מתחזות, לכן מומלץ לא ללחוץ על אף קישור, אלא להיכנס לאתר הבנק דרך "גוגל" או דרך האפליקציה". לסיום אומר אתגר: "פועלים. כי מה שחשוב זה הביטחון שלכם ברשת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טופס 106
    ישראל 04/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהירות! קיבלתי sms הונאה עם הודעה על קישור לטופס 106ואני בכלל עצמאי
    סגור