כסף וצרכנות

מכה של שטרות מזויפים בישראל: בדקו בארנק שלכם עכשיו

מומחה אמיתי בזיוף מטעות של 5 או 10 שקל ובשנות החמישים לחייו סיפר איך הוא מתפרנס מכך לא רע בכלל: "לא מדובר רק ב-שטר של 200 שקל, שבודקים אותו בכל בתי העסק לעומק, אלא גם בשטרות של 20 ו-100 שקל שכמעט ולא בודקים אותם וכך קל יותר להכניס אותם למחזור הכספי במשק"
מערכת ice |  5
כסף (צילום shutterstock)
אין כל ספק שמכת השטרות המזויפים ממשיכה לסבך לא מעט ישראלים תמימים שלידיהם נופלים שטרות לא אמיתיים ברמת זיוף גבוהה מאוד, אבל גם ישראלים לא תמימים שרוכשים שטרות שכאלה בתקווה לעקוף את סימני הזיהוי של בנק ישראל בכל עסק בהם ינסו לרכוש עמם. מאקו חושף שיחה מרתקת עם אדם שזו המומחיות שלו, זיוף שטרות.
על פי מאקו, אריק (שם בדוי), נחשב למומחה אמיתי בזיוף מטעות של 5 או 10 שקל ובשנות החמישים לחייו הוא מתפרנס מכך לא רע בכלל: "לא מדובר רק ב-שטר של 200 שקל, שבודקים אותו בכל בתי העסק לעומק, אלא גם בשטרות של 20 ו-100 שקל שכמעט ולא בודקים אותם וכך קל יותר להכניס אותם למחזור הכספי במשק, הקמתי פה מעבדה בהשקעה של 100 אלף שקל עם ציוד משוכלל ביותר. לא ניתן לזהות כלל את השטרות המזויפים במכונה לבדיקת שטרות. שלחתי אנשים שלי שעשו בדיקות והם הצליחו לרכוש בשטרות מוצרים בסופרים ובחנויות נעליים ובגדים. הניסוי הצליח בגדול".
אותו אריק היה עסוק לאחרונה בהדפסת מאות אלפי שטרות 20 שקל, ברמת זיוף גבוהה במיוחד: "היום בודקים בעיקר שטרות של 200 ולפעמים גם 100, אבל שטר של 20 אף אחד לא בודק. הוא כמו מטבעות של 5 ו-10 שקלים. הם עוברים מיד ליד. השתמשתי בחומרים באיכות גבוהה מאוד. עשיתי הרבה ניסיונות עד שהגעתי לתוצאה ברמה כמעט מושלמת".
רק לפני כמה חודשיים, מגיש קשת 12 חיים אתגר העלה לאינסטגרם שלו תמונה מתוך הפייסבוק של פוסט המציע: "אנחנו מוכרים שטרות דולרים מזויפים עקב יוקר המחיה" עם תמונה של הכסף המדובר, עם המלצות היכן לרכוש עימו: "שופרסל, מקומות שאין בהן מכונה, קניית מוצרים יקרי ערך, טלגראס, קניונים".
 
אתגר עצמו כתב על הפרסום חסר הבושה: "מערב פרוע, ממשיכים למכור ולפרסם בגלוי כסף מזויף", אותו כסף כאמור מסוגל להערים על חלק מהמכונות, על הטוש המיוחד, על האולטרה, השתקפות ויש בו את כל הסממנים".

אתגר פתח ואמר בסרטון: "איך לא תיפלו בכסף מזויף, תקשיבו טוב טוב. לא מזמן פרסמתי סרטון על כסף מזויף שזכה להמון תגובות, גם מבנק ישראל. אז אני רוצה להזכיר כמה סימנים שבנק ישראל שם על שטרות אורגינליים שיעזרו לכם להבין אם זה אורגינל או מזויף".

אתגר הסביר: "קודם כל הספר המוזהב הזה, שם למעלה, מזיזים את השטר ואם הצבע משתנה מזהב לקצת ירקרק זה סימן שבנק ישראל שם על השטר כדי להבדיל. עוד סימן הוא הערך הנקוב, על השטרות האמיתיים יש בצד ערך נקוב של השטר". 
 
@haimetgar01 #חייםאתגר #חייםאתגרמזהיר #חייםאתגרדחוף ♬ Ghost in the Shell - Ganger Baster
לסיום אתגר סיפר: "עוד סימן הוא הפס בצד, אם מסתכלים אפשר לראות לסירוגין את המנואה והערך הנקוב ויש עוד ועוד פרטים שמבדילים בין האורגינל למזויף. שימו לב שלא תפלו בזיוף, חבל על הכסף שלכם וחבל שיעקצו אתכם".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הפתרון פשוט
    עעע 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני משלם במזומן רק דרך המכשיר הנייד. אין זיופים, עובדי העסק לא עוסקים בעבודה מיותרת של ספירת הכסף בסוף היום. על העבודה הזו כולנו משלמים ביוקר כי המרכיב הכי יקר בניהול עסק זה כוח אדם. בנוסף זה חוסך וטעויות זמן לעסק וללקוחות בעת התשלום בקופה. וגם מונע גניבות ואיבוד הכסף או כרטיסי החיוב. למרבה המזל, שימוש באמצעים דיגיטליים נמצא במגמה חיובית.
    סגור
  • 4.
    מדוע אין סירטון המראה וממחיש את הזיוף על מנת להכיר? (ל"ת)
    חובה סירטון 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    צריך לסיים לגמרי את העיניין של כסף במזומן
    יובל 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 9
    לא צריך יותר כסף מזומן, יש כרטיסים נטענים, כרטיסי אשראי אפליקציות וכו,, צריך לעשות זאת .
    סגור
  • 2.
    מוות למחבלים. (ל"ת)
    מיכאל 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 1.
    כסף מזויף.
    מיכה 04/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השיטה כנגד . החלפת כסף בזמנים קרובים , אך ורק מול חשבונות בנק ולא מול כסף נזיל .
    סגור