כסף וצרכנות

רשות המסים מחלקת פיצויי ענק: כך תדעו אם גם אתם זכאים

רשות המסים הודיעה כי קרן הפיצויים שנפתחה עבור בעלי עסקים שנפגעו מהמלחמה פתחה את האפשרות להגשת בקשות למענקים לינואר-פברואר. המענקים מיועדים עבור עסקים בעיר אילת, המועצה האזורית תמר, והיישובים בכל הארץ אשר נכללים בהגדרה "אזור שנפגע בחודש דצמבר"
מערכת ice | 
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום shutterstock)
ברקע המצב הביטחוני בישראל, רשות המסים הודיעה כי קרן הפיצויים שנפתחה בעבור בעלי עסקים שנפגעו כתוצאה מהמלחמה פתחה היום (שלישי) את האפשרות להגשת בקשות למענקים לינואר-פברואר. כמו כן, קיימת האפשרות לבקש מקדמות לחודשים מרץ-אפריל לעסקים ביישובי ספר בדרום ובצפון שפונו.
עסקים בעיר אילת, במועצה האזורית תמר, וביישובים בכל הארץ שנכללים בהגדרה "אזור שנפגע בחודש דצמבר" ונכללים ברשימה המפורסמת באתר רשות המסים, רשאים להגיש בקשה מקוונת למענק בגין הנזק העקיף שנגרם להם כתוצאה מהמלחמה בחודשים ינואר-פברואר 2024.
 
במסגרת החלטת הממשלה בנוגע למענק סיוע לעסקים בישובים כאמור, נקבע כי עסקים בישובים אלה יזכו למענק בחודשים ינואר-פברואר 2024, בהתאם לנוסחה שנקבעה במסלול הוצאות מזכות. כעת, השלימה רשות המסים את היערכותה לקליטת בקשות מקוונות מעסקים הזכאים למענק מכוח החלטה זו.
בשביל להגיש את הבקשה יש להיכנס למערכת, לעבור הזדהות, ולבחור באפשרות "מענק סיוע ליישובים מוטי תיירות/יישובים נפגעים בצפון". התנאים הבסיסיים לקבלת הפיצויים הם מחזור של 12 אלף עד 400 מיליון, וירידה של לפחות 25% במחזור העסקאות בחודשים ינואר-פברואר 2024 בהשוואה לאשתקד. עבור עסקים שלא היו פעילים עדיין בחודשים ינואר-פברואר 2023, יבוצע החישוב על ידי השוואת מחזור העסקאות בחודשים ינואר-פברואר 2024 לממוצע המחזורים מיום פתיחת העסק ועד ל-31 באוגוסט או 30 בספטמבר 2023, בהתאם לשיטת הדיווח למע"מ.
למענק זכאים רק עסקים שנפתחו לפני ה-30 בספטמבר 2023. על מנת שהמערכת תוכל לחשב את גובה המענק, יש להגיש דו"ח תקופתי למע"מ בגין החודשים שעבורם נדרש המענק, ודו"ח ניכויים ככל שמבקשים מענק בגין הוצאות שכר, לפני הגשת בקשה במערכת. אם יידרשו מסמכים לבדיקת עמידה בתנאי הזכאות ותשלום המענק, רשות המסים תבקש אותם ממגישי הבקשה לאחר הגשתה.
המענק ישולם תוך 7 עד 14 ימים מיום הגשת הבקשה (למעט מקרים בהם נדרשת בדיקה פרטנית והמצאת מסמכים). אם תוך 21 יום מיום הגשת הבקשה לא התקבלה החלטה, תשולם מקדמה לעוסק בסך של 60% מסכום המענק. כמו כן, בעלי עסקים ביישובי ספר בדרום וצפון הארץ שפונו לפי החלטות ממשלה ונגרם להם נזק עקיף בשל המלחמה, זכאים לקבל מקדמה בתקרה של מיליון שקל. ניתן להגיש בקשות למקדמה למרץ אפריל עד ה-30 ביוני 2024.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה