כסף וצרכנות

שמן זית מזויף נמכר בישראל: זה המותג המוכר שמסתבך בענק

במסגרת פעולות פיקוח שגרתיות שביצע שירות המזון במשרד הבריאות, מזהיר המשרד את הציבור מצריכת המוצר המזויף "שמן זית גלבוע – הראשון במסיק, כתית מעולה בכבישה קרה", 500 מ"ל, קוד יצרן 75131
מערכת ice |  1
שמן זית-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
על רקע העלייה החריגה בישראל של מותגי שמן זית מזויפים שנמכרים בארץ, במסגרת פעולות פיקוח שגרתיות שביצע שירות המזון במחוז דרום במשרד הבריאות, מזהיר המשרד את הציבור מצריכת המוצר המזויף "שמן זית גלבוע – הראשון במסיק, כתית מעולה בכבישה קרה", 500 מ"ל, קוד יצרן 75131.
מבדיקות המעבדה שביצע משרד הבריאות עלה כי הרכב חומצות השומן במוצר אינו תואם להגדרת שמן זית כפי שמצוין בתווית שעל המוצר. בנוסף לכך, היצרן אינו מוכר למשרד הבריאות.
ממשרד הבריאות נמסר כי "הציבור מתבקש שלא לצרוך את המוצר מכלל תאריכי התפוגה. שירות המזון במשרד הבריאות ימשיך לבחון ולאתר מקרים של הונאה במזון כגון זיופי שמן זית. במידה ותמצא הפרה של  דרישות החקיקה והתקינה בישראל, ינקטו צעדים בכלל האמצעים העומדים לרשות המשרד".
כזכור, רק לאחרונה פרסם משרד הבריאות הודעה על חדשה על איסוף מוצר של חברת הזית שיווק שמן זית פארק התעשיה קדמת גליל, כאשר החברה מבקשת להרחיב את ההודעה מתאריך 7.3.24 וקוראת לאיסוף המוצר "שמן זית כתית".
שמן הזית של גלבוע שיורד מהמדפים (צילום: משרד הבריאות)
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שמן זית
    דין דין 05/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד הבריאות שימו לב לשיטה שנקראת שמן זית מיובא. מביאים שמן מכונות קוראים לו שמן זית ואז אחרי שמכרו כמות קוראים לריקול שלא מתבצע וחוזר חלילה. מי שקנה חייב לזרוק את השמן לפח.
    סגור