כסף וצרכנות
בעל רשת בוזה: "למדנו מהמלחמה, נמשיך להתרחב בצורה מבוקרת"
רשת הגלידות שהוקמה בסאסא שבגליל העליון הפכה לשם דבר, עד שהמלחמה השביתה את החיים באזור. הבעלים עלאא סויטאת מספר על הליך השיקום, ייצור גלידה בתקופת מלחמה, ההתאוששות והחלום להמשיך להתרחב

רשת גלידריית "בוזה", שהוקמה ב-2014 בקיבוץ סאסא בגליל העליון, התפתחה לאורך השנים והפכה לשם מוכר בכל רחבי הארץ. המלחמה שהשביתה את החיים בצפון, גרמה לפינוי התושבים מביתם וכמובן חיסלה זמנית את התיירות, פגעה כמובן משמעותית בפעילות.
עכשיו זמן ההתאוששות. הסניפים הצפוניים של בוזה באזורי הלחימה נפתחו מחדש, ובסוף פברואר ייפתח סניף חדש בקריית מוצקין, כשעל הפרק פתיחת סניפים נוספים. עלאא סויטאת, מבעלי הרשת, מספר בריאיון על הדרך שעברה הגלידרייה, האתגרים וההתאוששות.
ספר לי קצת על הגלידה – מה מיוחד בה, וכיצד הגעת לפתוח את רשת "בוזה"?
"אנחנו עסק של גלידה ביתית, בהפקה ידנית, עם חומרי גלם מהטובים ביותר. הרשת התחילה בשנת 2012 בקיבוץ סאסא. בהתחלה היה מדובר בהצלחה מקומית, לאחר מכן התפשטנו לתל אביב, וב-2015 פתחנו את המפעל שלנו בסאסא. כיום אנחנו מפעילים סניפים ויוצרים גלידה שמפיצה לכל הארץ, מצומת הגומא עד ים המלח".
"אנחנו עסק של גלידה ביתית, בהפקה ידנית, עם חומרי גלם מהטובים ביותר. הרשת התחילה בשנת 2012 בקיבוץ סאסא. בהתחלה היה מדובר בהצלחה מקומית, לאחר מכן התפשטנו לתל אביב, וב-2015 פתחנו את המפעל שלנו בסאסא. כיום אנחנו מפעילים סניפים ויוצרים גלידה שמפיצה לכל הארץ, מצומת הגומא עד ים המלח".
איך השפיעה עליכם המלחמה? האם נאלצתם לעצור את הפעילות?
"המלחמה השפיעה מאוד. קיבוץ סאסא נמצא 2 ק"מ מהגבול, וחלק מהעובדים שלנו היו בקו העימות. בתחילת המלחמה בצפון, שני הסניפים הצפונים היו סגורים. במרכז ובדרום הייתה ירידה במכירות של כ-30%, אך הצוותים שלנו עבדו קשה להמשיך להפיק ולהפיץ את הגלידה".
"המלחמה השפיעה מאוד. קיבוץ סאסא נמצא 2 ק"מ מהגבול, וחלק מהעובדים שלנו היו בקו העימות. בתחילת המלחמה בצפון, שני הסניפים הצפונים היו סגורים. במרכז ובדרום הייתה ירידה במכירות של כ-30%, אך הצוותים שלנו עבדו קשה להמשיך להפיק ולהפיץ את הגלידה".
איך התמודדתם עם הלקוחות בתקופת המלחמה? האם הייתה עדיין דרישה לגלידה?
"הצפון היה סגור כמעט לגמרי, אך בדרום ובמרכז היו לקוחות. בשאר המקומות כמו בחיפה וקרית טבעון עוד המשכנו לעבוד, אבל הייתה ירידה של בערך 30%. אחרי ההפסקת אש, חזרנו לפעולה וראינו שהתנועה חזרה. אנשים רוצים לצאת, במיוחד משפחות עם ילדים, וכך גם הצפון מתחיל לחזור לפעילות".
"הצפון היה סגור כמעט לגמרי, אך בדרום ובמרכז היו לקוחות. בשאר המקומות כמו בחיפה וקרית טבעון עוד המשכנו לעבוד, אבל הייתה ירידה של בערך 30%. אחרי ההפסקת אש, חזרנו לפעולה וראינו שהתנועה חזרה. אנשים רוצים לצאת, במיוחד משפחות עם ילדים, וכך גם הצפון מתחיל לחזור לפעילות".
האם היו לכם נזקים כלכליים משמעותיים בעקבות המלחמה?
"קשה להעריך את הנזקים בדיוק, אך הייתה ירידה חדה במכירות כי חלק מהסניפים היו סגורים".
"קשה להעריך את הנזקים בדיוק, אך הייתה ירידה חדה במכירות כי חלק מהסניפים היו סגורים".
אז בעצם חזרתם לפעילות כמו שהייתם לפני שנה?
"לא ממש. הצפוניים עדיין לא חזרו לבית שלהם. המשפחות והקיבוצים עדיין לא באמת חזרו למצב נורמלי. הלקוחות כרגע הם בעיקר ישראלים שמטיילים וחלק שגרים באזור וחזרו. עדיין לא חזרנו לחיים שלפני האסון. זה לא קורה ביום".
"לא ממש. הצפוניים עדיין לא חזרו לבית שלהם. המשפחות והקיבוצים עדיין לא באמת חזרו למצב נורמלי. הלקוחות כרגע הם בעיקר ישראלים שמטיילים וחלק שגרים באזור וחזרו. עדיין לא חזרנו לחיים שלפני האסון. זה לא קורה ביום".
ואיך מתמודדים עם בתקופה הזו ובמלחמה עם הדו-קיום?
"השאלה הזאת כל הזמן נשאלת וכל הזמן נשארת אותו דבר. אני אומר שצריך לבוא ללמוד - ללמוד לחיות ביחד. צריך להבין איך חיים ואיך מתמודדים ביחד. הלקוח שמולי, אני מכיר אותו, את כל הסיפור שלו".
"השאלה הזאת כל הזמן נשאלת וכל הזמן נשארת אותו דבר. אני אומר שצריך לבוא ללמוד - ללמוד לחיות ביחד. צריך להבין איך חיים ואיך מתמודדים ביחד. הלקוח שמולי, אני מכיר אותו, את כל הסיפור שלו".
.jpeg)
גלידת בוזה. צילום: יח"צ
איך אתם מתמודדים עם יוקר המחייה והעלאת המע"מ בשוק?
"השאלה הזאת לא פשוטה. יש לנו עלויות גבוהות של חומרי גלם, ייצור, ומשלוחים, כך שלפעמים אנחנו נאלצים להעלות מחירים. אנחנו מנסים לשמור על מחירים סבירים, אך זה אתגר בשוק שבו העלויות כל הזמן עולות".
"השאלה הזאת לא פשוטה. יש לנו עלויות גבוהות של חומרי גלם, ייצור, ומשלוחים, כך שלפעמים אנחנו נאלצים להעלות מחירים. אנחנו מנסים לשמור על מחירים סבירים, אך זה אתגר בשוק שבו העלויות כל הזמן עולות".
ואיך מתמודדים עם תחרות בשוק גלידות תל אביבי?
"אנחנו לא מתחרים על להיות הרשת הכי גדולה, אנחנו ממוקדים במוניטין שלנו ובמה שאנחנו מביאים לשולחן – גלידה איכותית, טעמים ייחודיים ושירות מצוין. אנחנו מאמינים בלקוחות שלנו, והם יודעים להעריך את המוצר שלנו ואת הדרך שבה אנחנו פועלים".
"אנחנו לא מתחרים על להיות הרשת הכי גדולה, אנחנו ממוקדים במוניטין שלנו ובמה שאנחנו מביאים לשולחן – גלידה איכותית, טעמים ייחודיים ושירות מצוין. אנחנו מאמינים בלקוחות שלנו, והם יודעים להעריך את המוצר שלנו ואת הדרך שבה אנחנו פועלים".
האם יש לכם כוונה להתרחב בעוד ערים, כמו בירושלים או בדרום?
"אנחנו לא פוסלים אף צעד. אנחנו בונים את הרשת בהדרגה, סניף אחרי סניף, בזהירות ובאחריות. אנחנו לומדים את השוק ומסתכלים על כל מיקום בצורה מדויקת לפני פתיחת סניף חדש".
"אנחנו לא פוסלים אף צעד. אנחנו בונים את הרשת בהדרגה, סניף אחרי סניף, בזהירות ובאחריות. אנחנו לומדים את השוק ומסתכלים על כל מיקום בצורה מדויקת לפני פתיחת סניף חדש".
מהן התוכניות לשנת 2025?
"להמשיך להתרחב בצורה מבוקרת. נלמד מהמלחמה, נבין את הצרכים של הלקוחות, ובעיקר נמשיך להציע גלידה איכותית עם טעמים חדשים ומרעננים".
עוד ב-
בתקופה בה החיים בצפון חוזרים לאט למסלולם, עלאא רואה את הצלחתה של "בוזה" כתוצאה של התמדה ויכולת להתמודד עם אתגרים. עכשיו, עם החזרה ההדרגתית של התושבים וההתייצבות, הרשת שמה לעצמה למטרה להמשיך להחזיר את הלקוחות ולצמוח, להתרחב למקומות נוספים, תוך שמירה על הערכים שהביאו אותה להצלחה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה