כסף וצרכנות

הסופרמרקטים לעומת וולט: למה יש כאלו הבדלים במחירים?

נחשף פער בעשרות שקלים בין מחירי המוצרים בחנות למחירם בוולט. בדיקה מקיפה שנערכה ברשתות השיווק המובילות - קרפור, שופרסל, ויקטורי, רמי לוי ו-AM:PM - מעלה תמונה מורכבת. ההסבר המלא בפנים
מערכת ice |  2
וולט (צילום shutterstock)
כשר, אבל לא מאוד נעים. מחקר צרכני חדש שפורסם ב-YNET חושף פער משמעותי במחירי מוצרים בין הזמנות דרך אפליקציית וולט לבין רכישה ישירה מרשתות המזון. הממצאים מראים כי צרכנים משלמים בממוצע כ-10% יותר על מוצרים זהים כשהם מזמינים דרך וולט, וזאת עוד לפני תוספת דמי המשלוח והתפעול.
התופעה התגלתה לאחר שצרכן בשם עדן שיתף את חשבונית הקנייה שלו מקרפור, שם נחשף פער בעשרות שקלים בין מחירי המוצרים בחנות למחירם בוולט. בדיקה מקיפה שנערכה ברשתות השיווק המובילות - קרפור, שופרסל, ויקטורי, רמי לוי ו-AM:PM - מעלה תמונה מורכבת. בעוד שחלק מהרשתות, כמו קרפור ו-AM:PM, מציעות מחירים גבוהים משמעותית בוולט, אחרות כמו ויקטורי ושופרסל שומרות על מחירים דומים בשתי הפלטפורמות, עם הבדלים בעיקר במבצעים. 
מעניין לציין כי למרות המחירים הגבוהים יותר, ישנם מקרים בהם דווקא הזמנה דרך וולט עשויה להשתלם. לדוגמה, בויקטורי נמצאו מבצעים ייחודיים בוולט על מוצרים מסוימים, כמו ירקות במחירים מוזלים משמעותית. כמו כן, בחלק מהמקרים המבצעים בוולט דורשים רכישת כמות קטנה יותר של מוצרים להשגת ההנחה, מה שעשוי להתאים לצרכנים המעוניינים בקנייה מצומצמת יותר. וולט מצידה מסרה ל-YNET כי המחירים נקבעים על ידי בתי העסק עצמם, והפלטפורמה מציעה מגוון רחב של אפשרויות קנייה בטווחי מחירים שונים.
וולט נמצאת בתקופה האחרונה תחת מתקפה תקשורתית וסערה ציבורית, על רק השקת תכנית המינויים וולט פלוס והחלטתה להעלות את דמי התפעול. הצעד של וולט התקבל בזעם בקרב ציבור המשתמשים ולצד קריאות לחרם צרכנים על החברה, הכנסת אף דנה בסערת המונופול של וולט שהתעוררה לאחר המאמר שפרסם פרופסור ירון זליכה ב-ice.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חזירות
    מולייר 02/2025/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההבדלים במחירים ויוקר המחיה נובעים מדבר בסיסי אחד והוא חזירות לשמה.
    סגור
  • 1.
    וולט מונופול
    שליח וולט 02/2025/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וולט מונופול יש וולט מרקט שמתחרה בסופרים אבל עובד איתם. משלמים לשליחים אפילו 12 שקל למשלוח עסקים משלמים 30% לקוחות משלמים כ 20 שקלים למשלוח. יש להם חנות שמוכרת ציוד לשליחים. תעשו את החישוב .
    סגור