כסף וצרכנות
מנכ"לית עידן 2000 וכפר השעשועים: "ניסינו בעבר, אך לא הצלחנו כפי שציפינו"
בעוד שבועיים נחגוג את חג פורים. חנויות רבות בשיא מכירת התחפושות, ביניהן גם רשת עידן 2000 וכפר השעשועים. תפסנו לריאיון את המנכ"לית, נועה בן אבו, לספר איך מתכוננים לפורים, מהי התחפושת הכי בולטת ואיך מתמודדים עם יוקר המחיה
בימים אלה, כשישראל מתמודדת עם אתגרים רבים – מלחמה, יוקר המחיה והמשבר הכלכלי – שוחחנו עם נועה בן אבו, מנכ"לית רשתות "עידן 2000" ו"כפר השעשועים". במהלך הריאיון, היא שיתפה אותנו איך החברה מתמודדת עם המציאות החדשה בשוק, השפעות המלחמה, ההכנה לקראת פורים וגם מה התחפושת הבולטת ביותר.
איך המלחמה השפיעה עליכם?
"המלחמה השפיעה עלינו באופן משמעותי, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. חנויות בקריית שמונה, למשל, עדיין סגורות, והמכירות לא חזרו למלאות. בנוסף, אנחנו פועלים על בסיס זיכיונות, כך שהזוכים נדרשים לצאת למילואים, מה שפוגע בפעילות. במיוחד בדרום ובצפון, אזורים שהיו תחת מתקפות – החנויות לא פעלו כרגיל."
"המלחמה השפיעה עלינו באופן משמעותי, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית. חנויות בקריית שמונה, למשל, עדיין סגורות, והמכירות לא חזרו למלאות. בנוסף, אנחנו פועלים על בסיס זיכיונות, כך שהזוכים נדרשים לצאת למילואים, מה שפוגע בפעילות. במיוחד בדרום ובצפון, אזורים שהיו תחת מתקפות – החנויות לא פעלו כרגיל."
מה קורה עם החנות בקריית שמונה?
"חשוב לציין שהתושבים עדיין לא חזרו באופן מלא לעיר, וזה מקשה להחזיר את הפעילות העסקית במהרה."
"חשוב לציין שהתושבים עדיין לא חזרו באופן מלא לעיר, וזה מקשה להחזיר את הפעילות העסקית במהרה."
איך אתם מתמודדים בשוק שהוא רווי?
" אנחנו חנויות מתמחות, במיוחד בתחום התחפושות. אנו לא רק מוכרים מוצרים – אנחנו מציעים חוויה ללקוח, כולל שירות אישי, מגוון רחב של מוצרים במחירים נגישים, ומבצעים אטרקטיביים. הצוות שלנו מנוסה ומיומן בהתאמת המוצרים ללקוחות – בין אם מדובר בילדים, מבוגרים, או סבים וסבתות."
" אנחנו חנויות מתמחות, במיוחד בתחום התחפושות. אנו לא רק מוכרים מוצרים – אנחנו מציעים חוויה ללקוח, כולל שירות אישי, מגוון רחב של מוצרים במחירים נגישים, ומבצעים אטרקטיביים. הצוות שלנו מנוסה ומיומן בהתאמת המוצרים ללקוחות – בין אם מדובר בילדים, מבוגרים, או סבים וסבתות."
איך אתם מתמודדים עם התחרות בשוק התחפושות, במיוחד לאור המחירים הנמוכים של שחקנים כמו מקסטוק ורמי לוי?
" אנחנו לא מתמקדים רק בהנחות. המחירים אצלנו נגישים, אך אנחנו שמים דגש על איכות ובטיחות. תחפושות שלנו עוברות את כל התקנים, ומחיריהם נעים ממחירים של שקלים בודדים ועד למאות שקלים, כך שכל אחד יכול למצוא משהו שמתאים לו. שירות המדידה והתאמת הגודל ללקוח גם הוא חלק חשוב מהחוויה אצלנו."
" אנחנו לא מתמקדים רק בהנחות. המחירים אצלנו נגישים, אך אנחנו שמים דגש על איכות ובטיחות. תחפושות שלנו עוברות את כל התקנים, ומחיריהם נעים ממחירים של שקלים בודדים ועד למאות שקלים, כך שכל אחד יכול למצוא משהו שמתאים לו. שירות המדידה והתאמת הגודל ללקוח גם הוא חלק חשוב מהחוויה אצלנו."
השנה, היצע התחפושות גדל. חנויות רבות החלו למכור תחפושות ואביזרים. רשת עידן 2000 וכפר השעשועים שמוכרים בעיקר את התחפושות של שושי זוהר, מתמקדים באיכות ובבטיחות, שכן חשוב לוודא שהתחפושות אינן דליקות. לכן, היצע המחירים הנמוך, פחות משפיע עליהם.
אתם עושים הרבה אירועים, נכון?
"כן, אנחנו עושים אירועים לא רק בחנויות, אלא גם ברחבי הארץ. יש לנו חנויות פופ אפ בכפר השעשועים בהוד השרון, בראשון לציון, באור עקיבא ובמתחמים של עידן 2000. אנחנו גם מקימים ירידי פורים ברחבי הארץ."
"כן, אנחנו עושים אירועים לא רק בחנויות, אלא גם ברחבי הארץ. יש לנו חנויות פופ אפ בכפר השעשועים בהוד השרון, בראשון לציון, באור עקיבא ובמתחמים של עידן 2000. אנחנו גם מקימים ירידי פורים ברחבי הארץ."
כמה זמן מראש אתם מתחילים בהכנות לפורים?
" אנחנו מתחילים להכין את החנויות והאוהלים כחודשיים מראש. ההכנות דורשות אישורים ורישיונות, וגם משא ומתן עם העיריות, כך שאין לנו ברירה אלא להתחיל מוקדם. אנחנו עובדים עם ספקים מוכרים, כמו שושי זוהר, שמספקת לנו מוצרים איכותיים וממותגים. למרות האתגרים בשוק, אנחנו לא עובדים עם זיופים או חיקויים."
" אנחנו מתחילים להכין את החנויות והאוהלים כחודשיים מראש. ההכנות דורשות אישורים ורישיונות, וגם משא ומתן עם העיריות, כך שאין לנו ברירה אלא להתחיל מוקדם. אנחנו עובדים עם ספקים מוכרים, כמו שושי זוהר, שמספקת לנו מוצרים איכותיים וממותגים. למרות האתגרים בשוק, אנחנו לא עובדים עם זיופים או חיקויים."
השנה, בסימן התחפושות יש לא מעט תחפושות טרנדיות חדשות שבולטות כמו סטיץ' מלילו וסטיץ', משחקי הדיונון וחיזוק כוחות הבטחון בעקבות המלחמה, כך אומרת בן אבו
אילו תחפושות פופולריות השנה?
"השנה אנחנו רואים הרבה תחפושות של "ברוול סטאר" ו"משחקי דיונון", בנוסף לתחפושות חדשות שקשורות לסרטים האלו. דמות כמו "סטיץ", שהפופולריות שלה גוברת בעקבות הסרט האחרון, הפכה לאחת התחפושות המבוקשות ביותר."
"השנה אנחנו רואים הרבה תחפושות של "ברוול סטאר" ו"משחקי דיונון", בנוסף לתחפושות חדשות שקשורות לסרטים האלו. דמות כמו "סטיץ", שהפופולריות שלה גוברת בעקבות הסרט האחרון, הפכה לאחת התחפושות המבוקשות ביותר."
למה סטיץ' כל כך פופולרי השנה?
"הפופולריות של סטיץ' לא מוגבלת רק לישראל, מדובר בתופעה עולמית. פריימארק שמו ידיהם על הדמות וקידמו אותה בכל דרך אפשרית, מה שהפך לטרנד. הסרט הקרוב יתרום הרבה יותר להצלחה הזו, ואני מעריכה שזו רק ההתחלה."
"הפופולריות של סטיץ' לא מוגבלת רק לישראל, מדובר בתופעה עולמית. פריימארק שמו ידיהם על הדמות וקידמו אותה בכל דרך אפשרית, מה שהפך לטרנד. הסרט הקרוב יתרום הרבה יותר להצלחה הזו, ואני מעריכה שזו רק ההתחלה."
ינואר המשיך את יוקר המחיה של המדינה, עסקים רבים מתמודדים עם נושא זה כולל עליית המע"מ, מה שמשפיע על כיס הצרכנים ביומיום
איך אתם מתמודדים עם יוקר המחיה?
"אנחנו מציעים מגוון רחב של מחירים כך שלכל אחד יש אפשרות לבחור את מה שמתאים לו. המוצרים שלנו נעים ממחירים מאוד נמוכים ועד מאות שקלים, כך שכל אחד יכול למצוא משהו בהתאם ליכולת הכלכלית שלו."
"אנחנו מציעים מגוון רחב של מחירים כך שלכל אחד יש אפשרות לבחור את מה שמתאים לו. המוצרים שלנו נעים ממחירים מאוד נמוכים ועד מאות שקלים, כך שכל אחד יכול למצוא משהו בהתאם ליכולת הכלכלית שלו."
ומה לגבי עליית המע"מ?
" נכון לעכשיו אנחנו ספגנו את העלויות. העולם שלנו, התחום של הצעצועים והתחפושות, לא יקר במיוחד בהשוואה למוצרים אחרים כמו טלפונים סלולריים או מקררים. כך שאנחנו מצליחים להחזיק את המחירים ללא עלייה."
בשנה האחרונה היו הרבה שינויים בתחום הצעצועים, איך שורדים בתחום הזה?
"ניהול, ניהול, ניהול. בשנה האחרונה, עם המלחמה, יותר מ-120,000 עסקים בישראל נסגרו. כדי לשרוד, עסקים חייבים להיות גמישים ולבצע התאמות בזמן משבר. אנחנו שומרים על צמצום עלויות וממוקדים בכסף."
"ניהול, ניהול, ניהול. בשנה האחרונה, עם המלחמה, יותר מ-120,000 עסקים בישראל נסגרו. כדי לשרוד, עסקים חייבים להיות גמישים ולבצע התאמות בזמן משבר. אנחנו שומרים על צמצום עלויות וממוקדים בכסף."
כפר השעשועים ועידן 2000 הם ללא אתרי קניות און ליין. מה שמבדל אותם מאחרים, זו הפריסה הארצית הרחבה. עם זאת מספרת בן אבו כי בעבר הם היו שם וזה לא היה נכון, וקשה להפעיל חנויות און ליין עם זכיינים. היא מאמינה בכך שאם לא יודעים מה עושים ב-100% אל תעשו. היא מאמינה שברגע שיצליחו לפתור את הקשיים, הם יעשו זאת.
למה אין חנות אונליין ל'כפר השעשועים' ו'עידן 2000'?
"אנחנו עובדים על זה. ניסינו בעבר אך לא הצלחנו כפי שציפינו. אנחנו לומדים מהטעויות ומחפשים איך לשפר את זה בעתיד."
"אנחנו עובדים על זה. ניסינו בעבר אך לא הצלחנו כפי שציפינו. אנחנו לומדים מהטעויות ומחפשים איך לשפר את זה בעתיד."
איך אתם מתמודדים עם היעדרות מאונליין?
"יש לנו פריסה רחבה של חנויות ברחבי הארץ, כך שאנחנו מצליחים לספק מוצרים למגוון רחב של אנשים גם בלי חנות אונליין."
"יש לנו פריסה רחבה של חנויות ברחבי הארץ, כך שאנחנו מצליחים לספק מוצרים למגוון רחב של אנשים גם בלי חנות אונליין."
מהם התוכניות שלכם לשנת 2025?
"אנחנו מתכננים להרחיב את הפעילות, לפתוח עוד חנויות ברחבי הארץ ובמגזר הערבי, ולהתפשט למרכזי ערים וחנויות שכונתיות נוספות. המטרה היא להוריד מחירים לצרכנים ולהציע מוצרים במחירים נוחים לכל כיס."
"אנחנו מתכננים להרחיב את הפעילות, לפתוח עוד חנויות ברחבי הארץ ובמגזר הערבי, ולהתפשט למרכזי ערים וחנויות שכונתיות נוספות. המטרה היא להוריד מחירים לצרכנים ולהציע מוצרים במחירים נוחים לכל כיס."
עוד ב-
נועה בן אבו מציגה דוגמה לניהול חכם וממוקד בשוק משתנה ומאתגר. ההתמודדות עם משברים, שינויים בשוק ובחירות המוצר מאפשרות לעידן 2000 וכפר השעשועים להישאר רלוונטיים ומובילים בתחומים שלהם. עם שימת דגש על שירות אישי, איכות ומחירים נגישים, נראה כי הדרך קדימה מלאה בהזדמנויות. נועה מסיימת את הריאיון עם מסר אופטימי – על העתיד, השגשוג והשלום לישראל – ובכך מבטאת את האמונה שהעסק ימשיך לצמוח ולהתפתח לטובת הלקוחות והקהילה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



