כסף וצרכנות

רמי לוי מנסה לשבור את השוק ומתבלבל: זו האמת מאחורי המבצע

לאחר שרצה להגיב למבצע של שופרסל, לוי נקט בגישה דומה עם שורת מוצרים ב-3.70 שקל בלבד. אך לא מעט מהמוצרים המפורסמים נעדרו מהמדפים ומהאתר של רמי לוי, כשבאונליין רק שלושה מתוך תשעת המוצרים המובטחים היו זמינים במחיר המבצע
מערכת ice |  3
רמי לוי (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יוסי אלוני, shutterstock)
הקרב המתמשך על הצרכן בין רשתות השיווק עולה מדרגה. לא פעם, הרשתות מגיבות אחת לשנייה וממהרות לשחרר מבצעים, מה שעלול לגרום לבעיות. כך קרה בקרב בין שופרסל ורמי לוי. הראשונה הורידה מחירים, לוי מיהר להשיב בדרך דומה, אבל שכח פרט קטן בדרך.
על פי הפרסום של וואלה, לא מעט מהמוצרים המפורסמים ב-3.70 בלבד נעדרו מהמדפים ומהאתר של רמי לוי, כשבאונליין רק שלושה מתוך תשעת המוצרים המובטחים היו זמינים במחיר המבצע. הבעיה החמורה יותר התגלתה כשהתברר שאחד המוצרים המפורסמים - ביסקוויט קרמל של לוטוס במשקל 125 גרם - כלל אינו נמכר ברשת רמי לוי באופן שוטף, עובדה שהעלתה חשש להטעיית צרכנים לכאורה.
המקרה משקף את הפער המתרחב בין עולם הפרסום המרהיב לבין המציאות בשטח, ומדגיש את האתגרים העומדים בפני צרכנים המנסים לנווט בין מבצעים מפתים. בעוד הרשתות מתחרות על תשומת לבנו עם מחירים אטרקטיביים ואסטרטגיות שיווק אגרסיביות, הן מסתמכות על אותיות קטנות והסתייגויות משפטיות המאפשרות להן גמישות ביישום ההבטחות השיווקיות. התנהלות זו מעוררת שאלות לגבי הגבול בין תחרות בריאה לבין פרקטיקות שיווקיות בעייתיות, ומדגישה את חשיבותה של שקיפות אמיתית בעולם הקמעונאות.
המקרה הזה עלול לסבך את רמי לוי עם הרשות להגנת הצרכן, שם מסרו בתגובה לידיעה של  וואלה: "הרשות תבחן את המקרה. על פי חוק הגנת הצרכן פרסום מוצר במבצע ללא אפשרות לקנות את המוצר בפועל, עלול בנסיבות מסוימות להוות הטעייה, אשר בגינה הרשות מוסמכת להטיל עיצום כספי. אנו קוראים לציבור להתריע בפנינו על מקרים מסוג זה".
מרמי לוי נמסר בתגובה לוואלה: "את כל המוצרים מכרנו בכמויות גדולות גם באינטרנט, למעט ביסקוויטים לוטוס, מוצר שלא נמצא בשוטף ונוצרה תקלה. אנחנו נמשיך במבצע עד פורים ונמשיך להיות נאמנים לצרכנים שלנו ולהבטיח את סל הקניות הזול במדינה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רמי לוי אלוף
    רעות 03/2025/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מה לעשות אצל רמי לוי הכי זול. וככה גם הביקוש למוצרים גדל. נראה כאן ששוב מנסים להשמיץ, לא יעבוד. זה מה שניקרא היצע וביקוש!
    סגור
  • 2.
    ביקוש למוצרים
    הגר 03/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאמינה שהמוצרים שחסרו במדפים אזלו כי היה להם ביקוש גדול. זה היה קורה בכל רשת שנותנת מוצרים במחירי ריצפה, הם לא היו מחזיקים הרבה זמן במדף. כל הכבוד לרמי לוי שבא לקראת הצרכנים.
    סגור
  • 1.
    ביקוש והיצע
    ברור 03/2025/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ככה זה , כשמוכרים בזול - יותר קונים ונגמר מהר יותר . הגיוני לגמרי ונראה סתם כמו עוד ניסיון השמצה
    סגור