כסף וצרכנות
חברת התעופה הישראלית נגד הממשלה: תקנו את העיוותים
היום התקיים בכנסת דיון בנושא שדולת התעופה הישראלית בארץ ובו הועלו דרישות קשות על פגיעה בתעשייה המקומית ובחברות הישראליות: "יש לחזק אותה ולשמור עליה"
היום התקיים בכנסת כנס שדולת התעופה הישראלית בראשות ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) וח"כ שלום דנינו (הליכוד), שהתמקד בתעופה הישראלית כנכס אסטרטגי במהלך מלחמת חרבות ברזל. בכנס השתתפו טייסים, מנהלי ועובדי חברות תעופה, אשר דנו באתגרים ובחשיבות חיזוק הענף, במיוחד לאור תרומתו הביטחונית והכלכלית.
ח"כ סובה ציין כי דווקא ביום כזה לאחר תקיפה נרחבת של צה"ל בעזה יש לחזק את התעופה הישראלית, להשקיע בתשתיות ולתעדף עובדים ישראלים. הוא הדגיש את הצורך לתקן עיוותים כגון חוסר היכולת של אנשי צוות אוויר להצביע בבחירות וגיל פרישה שאינו תואם את הנהוג במשק, התעופה הישראלית היא נדבך באסטרטגיה הלאומי שיש לשמור עליו.
ח"כ דנינו הדגיש כי המלחמה המחישה שוב את מרכזיות התעופה הישראלית, ששמרה על הקשר עם העולם גם בימי מצור, תוך הפעלת צוותים מסורים שפעלו בתנאים מורכבים.
יו"ר איגוד הטייסים, קברניט מידן בר, הזהיר כי בזמן שמדינות אחרות משקיעות בתעופה, בישראל סוגרים שדות תעופה ומפספסים הזדמנויות אסטרטגיות. הוא קרא להשקעה בתעופה כחול-לבן, חיזוק התעשייה הישראלית והבטחת עצמאות תעופתית, כדי לשמור על ביטחון המדינה והחזון הציוני.
סמנכ"ל הכספים של ארקיע אלון סולר דיבר בישיבה על הפגיעה בתעופה הישראלית בזמן שאלו פעלו בזמן המלחמה ללא הפסקה. הוא הרחיב על כך שכך למשל, כיום לחברות הישראליות אסור לנחות בפאפוס (עד ה-30.3 נכון ליום זה), בעוד שלחברות הזרות מותר. כך שמדובר באותו קהל, באותו כיוון, אבל החברות הישראליות מפסידות בכך.
עוד ב-
בנוסף הוסיף סולר כי, ב-1.4 ייפתח טרמינל 1 והוא רובו מיועד עבור חברות התעופה לואו קוסט, ועבור החברות הישראליות מדובר בתמהיל נמוך יותר, מה שלא מסייע כלכלית לחברת התעופה מבחינת חסכון.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



