כסף וצרכנות
הנתונים נחשפים: כמה הצרכנים מאמינים בכלכלה בארץ?
הבוקר מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד אמון הצרכנים בכלכלה הישראלית לחודש מרץ ומגלה את השפעות המלחמה שחזרו
הבוקר מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד אמון הצרכנים בכלכלה הישראלית לחודש מרץ, ומגלה את מקומה של ישראל בהשוואה למדינות ה-OECD.
לפי מדד זה, החודש עומד מדד אמון הצרכנים על -25%, לעומת חודש פברואר 2025, בו המדד היה נמוך יותר -17%. מדד הצרכנים היחסי עומד על 54.
לפי מדד זה, החודש עומד מדד אמון הצרכנים על -25%, לעומת חודש פברואר 2025, בו המדד היה נמוך יותר -17%. מדד הצרכנים היחסי עומד על 54.
הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מראים ירידה במידת האמון של הצרכנים בכלכלה הישראלית. בחודש מרץ 2025, האמון הכללי עומד על -25%, דומה מאוד לשנת 2024, בה המדד עמד על -27% ו- -25% בהתאמה. לפני שנתיים, בשנת 2023, בפברואר ומרץ, המדד עמד על -17% ו- -20%, בהתאמה.
בקרב המועסקים, ערך המדד עומד על -23%, ובקרב אלו שאינם מועסקים, על -30%. המדד עצמו נבחן לפי השפעת הצרכנים על הכלכלה, הן במישור משקי הבית הפרטיים והן במישור הכלכלה הכללית. הנתונים מצביעים על כך שהצרכנים מאמינים כי המצב הכלכלי של משקי הבית יישאר כמעט יציב בשנה הקרובה, עם ירידה של 8% בלבד. עם זאת, המצב הכלכלי של המדינה צפוי להחמיר, על פי תחזיותיהם, עם צפי לירידה של 36%.
לגבי רכישות גדולות, הנתונים מגלים ירידה חדה באמון הצרכנים בביצוע רכישות גדולות, כגון רכישת רכב או דירה, עם ציון של -32% בהשוואה לשנה שעברה.
בהשוואה למדינות אחרות, ישראל נמצאת במקום ה-20 מתוך 23 מדינות אירופאיות מבחינת אמון הצרכנים הכללי בכלכלה. נתונים אלו פורסמו על ידי ה-OECD, וכוללים את השפעת המלחמה והמצב הכלכלי הכללי במדינה על תחושות הצרכנים. לדוגמה, במדד אמון הצרכנים בליטא עומד על -1%.
עוד ב-
כפי שנראה מהנתונים, המלחמה, הגזירות הכלכליות ומדיניות יוקר המחיה משפיעים ישירות על תחושת האמון של הצרכנים בכלכלה, ומעידים על אי-ודאות כלכלית שדורשת זמן וצעדים מתאימים להתאוששות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



