כסף וצרכנות
"מנהלת תחום צרכנות פועלים וונדר: "כל 20 שניות נרכשת הטבה"
יוקר המחיה דופק על חלונם של הצרכנים מדי יום, אשר מנסים לחסוך בכל דרך אפשרית בין היתר דרך מועדוני הצרכנות שגדלו בשנים האחרונות. תפסנו לריאיון את גלית דובין
מנהלת Poalim Wonder, בנק הפועלים על הגדילה בתחום, על החיסכון במשפחה וגם איזה הטבות הכי פופלריות
מנהלת Poalim Wonder, בנק הפועלים על הגדילה בתחום, על החיסכון במשפחה וגם איזה הטבות הכי פופלריות
בזמן שיוקר המחיה ממשיך להעיק על כולנו, וישיבה בבית קפה או בילוי משפחתי הופכים להוצאה בלתי מבוטלת – יותר ויותר ישראלים פונים לכלי צרכני שלא מפסיק לגדול: מועדוני לקוחות. אחת הדוגמאות הבולטות לכך היא אפליקציית "פועלים וונדר " תוכנית ההטבות של בנק הפועלים, שמסתמנת כאחת המובילות בישראל.
מאז השקתה לפני שלוש שנים, הצטרפו אליה מאות אלפי לקוחות, נרכשו למעלה משני מיליון הטבות, ונכון ל-2024 – לקוחות חסכו דרכה יותר מ-45 מיליון שקל. בריאיון עם גלית דובין, מנהלת התוכנית, קיבלנו הצצה לא רק ליתרונות, אלא גם להשפעה החברתית, לנתונים המפתיעים – ולמה היא משוכנעת שהכלי הזה עוד רק בתחילת הדרך.
כמה לקוחות משתמשים באפליקציה בפועל?
מאות אלפי לקוחות כבר הצטרפו. כל 20 שניות נרכשת דרכה הטבה – וזה נתון שאנחנו עוקבים אחריו בריל טיים. יש כאן קצב שימוש שמאפיין מותג חי ובועט.
מאות אלפי לקוחות כבר הצטרפו. כל 20 שניות נרכשת דרכה הטבה – וזה נתון שאנחנו עוקבים אחריו בריל טיים. יש כאן קצב שימוש שמאפיין מותג חי ובועט.
מי יכול להצטרף?
כל לקוח של בנק הפועלים שמחזיק בכרטיס אשראי של הבנק. זה לא משנה אם זה לקוח חדש או ותיק – ההצטרפות חינמית ולוקחת פחות מדקה דרך האפליקציה.
כל לקוח של בנק הפועלים שמחזיק בכרטיס אשראי של הבנק. זה לא משנה אם זה לקוח חדש או ותיק – ההצטרפות חינמית ולוקחת פחות מדקה דרך האפליקציה.
באילו תחומים יש הכי הרבה הטבות?
התחום הכי חזק – רשתות מזון. לקוחות מקבלים עד 15% הנחה ברשתות כמו רמי לוי, קארפור, טיב טעם, גוד פארם ועוד. המקום השני – מקדונלד'ס, עם הנחות קבועות על ארוחות ילדים. המקום השלישי – אטרקציות ופנאי: ספארי, קולנוע, הופעות, נועה קירל ועוד.
התחום הכי חזק – רשתות מזון. לקוחות מקבלים עד 15% הנחה ברשתות כמו רמי לוי, קארפור, טיב טעם, גוד פארם ועוד. המקום השני – מקדונלד'ס, עם הנחות קבועות על ארוחות ילדים. המקום השלישי – אטרקציות ופנאי: ספארי, קולנוע, הופעות, נועה קירל ועוד.
ויש גם את תחום התיירות, לא?
בטח. חו"ל זה תחום צומח בצורה מטורפת. אנחנו מציעים הנחות של 20% על הנחות בבתי מלון, 10% הנחה על אטרקציות בעולם – ממוזיאון השעווה בלונדון ועד עלייה למגדל אייפל. יש גם שיתוף פעולה ייחודי עם "ארקיע" תחום שמאוד מתפתח.
בטח. חו"ל זה תחום צומח בצורה מטורפת. אנחנו מציעים הנחות של 20% על הנחות בבתי מלון, 10% הנחה על אטרקציות בעולם – ממוזיאון השעווה בלונדון ועד עלייה למגדל אייפל. יש גם שיתוף פעולה ייחודי עם "ארקיע" תחום שמאוד מתפתח.
כמה חיסכון זה נותן למשפחה ממוצעת?
זה משתנה כמובן, אבל משפחה ממוצעת יכולה לחסוך מאות שקלים בחודש, ואלפים בשנה. על טיסות, מלונות, מזון, פנאי – החיסכון מצטבר במהירות.
זה משתנה כמובן, אבל משפחה ממוצעת יכולה לחסוך מאות שקלים בחודש, ואלפים בשנה. על טיסות, מלונות, מזון, פנאי – החיסכון מצטבר במהירות.
ואתם גם מאפשרים לתרום עם הנקודות?
כן. אחרי פרוץ המלחמה, הקמנו את קטגוריית "עושים טוב". לקוחות יכולים להשתמש בנקודות שצברו כדי לרכוש ערכות לנזקקים, לחיילים, לניצולי שואה – כל חודש יש שיתוף פעולה אחר עם עמותה אחרת. עד היום נרכשו למעלה מ-46,000 חבילות לתרומה.
כן. אחרי פרוץ המלחמה, הקמנו את קטגוריית "עושים טוב". לקוחות יכולים להשתמש בנקודות שצברו כדי לרכוש ערכות לנזקקים, לחיילים, לניצולי שואה – כל חודש יש שיתוף פעולה אחר עם עמותה אחרת. עד היום נרכשו למעלה מ-46,000 חבילות לתרומה.
איך אנשים מגלים את ההטבות?
אנחנו שם – בכל מקום. בנכסים הדיגיטליים של הבנק, במיילים, ב-SMSים, ובאפליקציית ניהול החשבון. המטרה היא להפוך את השימוש בטבעי ויומיומי. לא נכנסים לסופר, לא טסים, לא הולכים לקניון – בלי לבדוק קודם מה יש בוונדר.
אנחנו שם – בכל מקום. בנכסים הדיגיטליים של הבנק, במיילים, ב-SMSים, ובאפליקציית ניהול החשבון. המטרה היא להפוך את השימוש בטבעי ויומיומי. לא נכנסים לסופר, לא טסים, לא הולכים לקניון – בלי לבדוק קודם מה יש בוונדר.
יש לקוחות שלא משתמשים למרות שהצטרפו?
בודדים. הרוב המכריע משתמשים. במיוחד כשהם מגלים כמה זה פשוט ונוח – אין עניין של ביטולים מסובכים, אין שאלות. לא השתמשת בהטבה? לחיצה על כפתור – קיבלת החזר תוך יומיים עסקים.
בודדים. הרוב המכריע משתמשים. במיוחד כשהם מגלים כמה זה פשוט ונוח – אין עניין של ביטולים מסובכים, אין שאלות. לא השתמשת בהטבה? לחיצה על כפתור – קיבלת החזר תוך יומיים עסקים.
כמה התחום הזה של מועדוני צרכנות באמת התפתח בשנים האחרונות?
זה תחום בצמיחה מתמדת. בעקבות הרגולציה על חברות כרטיסי האשראי, בנקים פיתחו מועדונים עצמיים – ואנחנו ביניהם. אבל גם בלי קשר, בגלל יוקר המחיה – אנשים מחפשים איפה לחסוך. מועדוני לקוחות הם כבר לא "nice to have" – הם כלי צרכני.
זה תחום בצמיחה מתמדת. בעקבות הרגולציה על חברות כרטיסי האשראי, בנקים פיתחו מועדונים עצמיים – ואנחנו ביניהם. אבל גם בלי קשר, בגלל יוקר המחיה – אנשים מחפשים איפה לחסוך. מועדוני לקוחות הם כבר לא "nice to have" – הם כלי צרכני.
עוד ב-
מה צפוי בהמשך?
אנחנו כל הזמן מפתחים תחומים חדשים. בהמשך השנה ייכנסו קטגוריות חדשות – אני עוד לא יכולה לחשוף הכול, אבל באמצע מאי צפויות הפתעות מרגשות. המטרה שלנו: כל הזמן לחדש, לרגש, לשפר חוויית שימוש.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



