כסף וצרכנות
סמנכ"לית השיווק של רשת אסטרל: "הצרכן הישראלי לא פראייר"
ליאור ברנמן זבולון, סמנכ"לית השיווק של רשת אסטרל, בריאיון מקיף על עונת התיירות, מגמות בצרכנות הישראלית, ומה צפוי באילת ובענף כולו בקיץ הקרוב

בעיצומו של קיץ רווי חוסר ודאות ביטחונית וכלכלית, עם ירידה בטיסות לחו"ל וגלי ביטולים שממשיכים להשפיע על התיירות העולמית – תיירות הפנים בישראל פורחת. שוחחנו עם ליאור ברנמן זבולון, סמנכ"לית השיווק של רשת מלונות אסטרל, – על המגמות המשתנות בקרב הנופשים הישראלים, על הביקושים הגואים לחופשות בארץ, על טווח המחירים המשתנה ,למה עדיין הישראלים בוחרים ביוקרה ועל מלון הלואו קוסט הראשון
מה קורה בקיץ הקרוב?
"אנחנו רואים תפוסות מאוד מאוד גבוהות לקיץ הקרוב. אנחנו צופים קיץ שמח ומשפחתי. יש תחושה שהביקוש גובר, ואנחנו מתכוננים לזה בכל המלונות."
ישנה מגמת שינוי בהזמנות בגלל גל ביטולי הטיסות?
"כן. אנחנו רואים את זה כבר בשנתיים האחרונות. אנשים נזהרים. לכן, יש שיא של הזמנות לחופשות בארץ בכלל, גם בצפון. אנשים מצביעים ברגליים ומגיעים".
"כן. אנחנו רואים את זה כבר בשנתיים האחרונות. אנשים נזהרים. לכן, יש שיא של הזמנות לחופשות בארץ בכלל, גם בצפון. אנשים מצביעים ברגליים ומגיעים".
זה מורגש כבר עכשיו?
"בהחלט. אנשים מעדיפים לצאת לחופשות בארץ. וגם בעקבות הקיץ הקודם – הגיעו אלינו לקוחות חדשים, גילו את אילת, חזרו אלינו שוב. זה מאוד משמח".
"בהחלט. אנשים מעדיפים לצאת לחופשות בארץ. וגם בעקבות הקיץ הקודם – הגיעו אלינו לקוחות חדשים, גילו את אילת, חזרו אלינו שוב. זה מאוד משמח".
כמה ישראלים לפי בחרו לנפוש בארץ הקיץ?
"לפי קצב ההזמנות אני מעריכה שהתפוסה תהיה גבוהה. כנראה דומה לשנה הקודמת, אולי אפילו יותר".
"לפי קצב ההזמנות אני מעריכה שהתפוסה תהיה גבוהה. כנראה דומה לשנה הקודמת, אולי אפילו יותר".
ומה לגבי חגי תשרי? יש כבר הזמנות?
"יש ניצנים. אנשים שאוהבים לתכנן מראש ומבינים את הערך של להזמין מוקדם – כבר מבצעים הזמנות לתקופת תשרי. אבל כרגע הפוקוס העיקרי הוא על הקיץ, על יולי-אוגוסט".
"יש ניצנים. אנשים שאוהבים לתכנן מראש ומבינים את הערך של להזמין מוקדם – כבר מבצעים הזמנות לתקופת תשרי. אבל כרגע הפוקוס העיקרי הוא על הקיץ, על יולי-אוגוסט".
מתי באמת הכי נכון להזמין חופשה?
"תמיד כדאי להזמין מראש. בעיקר לחודשים מבוקשים. כבר עכשיו יש מבצעים לקיץ, זה הזמן הנכון להזמין. ככל שמתקדמים עם הזמן, התפוסה עולה, גם המחירים, וגם יותר קשה למצוא מקום. תמיד עדיף להזמין מוקדם".
"תמיד כדאי להזמין מראש. בעיקר לחודשים מבוקשים. כבר עכשיו יש מבצעים לקיץ, זה הזמן הנכון להזמין. ככל שמתקדמים עם הזמן, התפוסה עולה, גם המחירים, וגם יותר קשה למצוא מקום. תמיד עדיף להזמין מוקדם".
איך אתם מתאימים את ההיצע המגוון לצרכים השונים של הצרכן הישראלי?
"הצרכן הישראלי בודק, הוא לא פראייר. לכל אחד יש מה שמתאים לו. למשל, סיימנו לשפץ את מלון פאלמה – ארבעה כוכבים, סוויטות ענקיות, מתאים למשפחות. ויש את אריאה ומלכת שבא למי שמחפש חוויית פרימיום. באסטרל וילג' זו חוויה של כפר נופש, הכל בקומה אחת, מתאים לילדים ומשפחות. יש פתרון לכל צורך הצרכן בודק את התאמת המלון לערך הכספי".
"הצרכן הישראלי בודק, הוא לא פראייר. לכל אחד יש מה שמתאים לו. למשל, סיימנו לשפץ את מלון פאלמה – ארבעה כוכבים, סוויטות ענקיות, מתאים למשפחות. ויש את אריאה ומלכת שבא למי שמחפש חוויית פרימיום. באסטרל וילג' זו חוויה של כפר נופש, הכל בקומה אחת, מתאים לילדים ומשפחות. יש פתרון לכל צורך הצרכן בודק את התאמת המלון לערך הכספי".

מלון אריאה. צילום: איה בן עזרי
המחירים השנה הם יקרים, למה?
"אצלנו ברשת אסטרל, אין פערים גדולים משנה קודמת. מחירים הם פונקציה של היצע וביקוש, תאריכים, סוג מלון, אורך שהות. בדיוק כמו בטיסות לחו"ל – יש טווח רחב. אפשר למצוא חופשה במחיר X או במחיר Y".
"אצלנו ברשת אסטרל, אין פערים גדולים משנה קודמת. מחירים הם פונקציה של היצע וביקוש, תאריכים, סוג מלון, אורך שהות. בדיוק כמו בטיסות לחו"ל – יש טווח רחב. אפשר למצוא חופשה במחיר X או במחיר Y".
הצרכן הישראלי בוחר לפי מחיר או לפי אטרקטיביות?
"כל משפחה עושה את השיקולים שלה. יש כאלה שמעדיפים חמישה כוכבים, ויש כאלה שחוזרים כל שנה לנירוונה, לפאלמה או למאריס".
"כל משפחה עושה את השיקולים שלה. יש כאלה שמעדיפים חמישה כוכבים, ויש כאלה שחוזרים כל שנה לנירוונה, לפאלמה או למאריס".
אילו חידושים הבאתם לרשת?
"אנחנו בונים מלון חדש באילת – על מודל לואו קוסט. תשלמי רק על הבסיס, על החדר, והכל מעבר בתשלום – כמו מודל של טיסות. המחירים צפויים להיות באזור ה-200–250 ש"ח. זה ייתן מענה ללקוחות שרוצים חופשה בסיסית: צוללים, מטיילים, או זוגות. זה מלון עם טכנולוגיה מתקדמת, חוויית דיגיטל, וזה הראשון מסוגו בארץ".
"אנחנו בונים מלון חדש באילת – על מודל לואו קוסט. תשלמי רק על הבסיס, על החדר, והכל מעבר בתשלום – כמו מודל של טיסות. המחירים צפויים להיות באזור ה-200–250 ש"ח. זה ייתן מענה ללקוחות שרוצים חופשה בסיסית: צוללים, מטיילים, או זוגות. זה מלון עם טכנולוגיה מתקדמת, חוויית דיגיטל, וזה הראשון מסוגו בארץ".
ומה מעבר לאילת?
"יש לנו מלון בבנייה בים המלח – צפוי להיפתח בעוד 4–5 שנים. מלון משפחתי, עם יחידות צמודות קרקע. וגם שני מלונות צפויים להיפתח בתל אביב. הרשת בצמיחה, ואנחנו רוצים להגיע לכל סוג של קהל – עם תחושת משפחתיות ושירות שמזוהה איתנו".
"יש לנו מלון בבנייה בים המלח – צפוי להיפתח בעוד 4–5 שנים. מלון משפחתי, עם יחידות צמודות קרקע. וגם שני מלונות צפויים להיפתח בתל אביב. הרשת בצמיחה, ואנחנו רוצים להגיע לכל סוג של קהל – עם תחושת משפחתיות ושירות שמזוהה איתנו".
עוד ב-
תוכניות ל-2025?
"יש לנו הופעות של אמנים בקיץ כמו נועה קירל, עדן חסון, ששון שאולוב ועוד לכל המשפחה. שיפצנו מלונות, שידרגנו חוויות, מוסיפים פעילויות גם במתחמים עצמם. אנחנו קשובים ללקוחות, עושים הכל כדי לשפר את החוויה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(2):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
2.רקם 3 מלחה ירושליםרמי 05/2025/25הגב לתגובה זו0 0יש לי סיפפ, מה אתם מציעים יותר טוב?סגור
-
1.חחח כן ...מיליון דולר דירה בפתח תקווה...לא פראייר... (ל"ת)פ 05/2025/24הגב לתגובה זו0 0סגור