כסף וצרכנות

הסוף של WOLT בישראל? המסעדות האהובות בארץ בצעד קשה

מרד שקט במטבח: מסעדות מובילות מסיימות את השותפות עם תכנית המנויים של וולט. אחד המסעדנים: "זה טוב לנו". וולט בתגובה: "היקף בתי העסק שהצטרפו לתכנית גדול מאוד"
מערכת ice |  3
וולט (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
מהפכה שקטה מתרחשת בעולם המשלוחים הישראלי. מסעדות מובילות כמו שי-שי, נאם התאילנדית, הבית התאילנדי וגלידה בוזה - כולן שמות מוכרים שמובילים ברשימות ההזמנות הפופולריות - החליטו לצאת מהשותפות שלהן עם תוכנית וולט פלוס שהושקה בינואר. המהלך הזה מסמן תפנית משמעותית במערכת היחסים בין ענקית המשלוחים לבין בעלי המסעדות, שבמשך שנים בלעו את העמלות הגבוהות בשתיקה למרות התלונות והפניות לרשות התחרות.
על פי הפרסום של דה מרקר הנפגעים הגדולים מהמרד הזה הם המנויים עצמם, שממשיכים לשלם 49 שקל בחודש אבל מגלים שהיצע המסעדות המשתתפות בתוכנית מתכווץ בהדרגה. מצד שני, מסעדות שנשארו בתוכנית מדווחות על עלייה ברורה בהזמנות בשבועות האחרונים, כנראה בזכות הירידה בתחרות. כפי שמסביר מסעדן אחד: "בלאו הכי רוב ההזמנות הן של לקוחות רגילים ולא של מנויי וולט פלוס, אז זה רק טוב בשבילנו שמסעדות עוזבות".

אחד המסעדנים טוען כי ממילא משלמים לוולט עמלות גבוהות, אז למה לשלם עוד יותר? הירידה במכירות הייתה לדבריו שולית ובהחלט לא מצדיקה את התשלום הנוסף. וולט מצידה טוענת לדה מרקר שההצטרפות לתוכנית בישראל הייתה רחבה יותר מאשר בשווקים אחרים בעולם, ושהיא ממשיכה להציע ערך מוסף לכל הצדדים.
מ-Wolt נמסר בתגובה: "היקף הלקוחות ובתי העסק שהצטרפו ל-Wolt פלוס בישראל גדול מאוד ביחס למה שאנחנו מכירים משווקים אחרים בעולם. ההצטרפות הנרחבת ל-Wolt פלוס מראה שהחיסכון בדמי המשלוח משתלם ללקוחות, ושבתי העסק ששותפים בתוכנית מקבלים יותר הזמנות. נמשיך להציע ערך מוסף דרך Wolt פלוס, לצד מה שתמיד נתנו ללקוחות ובתי עסק שבוחרים שלא להצטרף לתוכנית".
בנושא אחר, רק אמש נודע כי דינמיקה ו-Wolt ממשיכות את שיתוף הפעולה פורץ הדרך ביניהן ומשיקות מהלך חדש לרגל ההשקה הרשמית של Galaxy S25 Edge: הזמנה ישירה באפליקציית Wolt עם משלוח עד הבית וקבלה באותו היום (בהתאם לשעות הפעילות באפליקציית Wolt), עם Galaxy SmartTag מתנה ל-50 הרוכשים הראשונים.
לקוחות שיזמינו את המכשיר דרך פלטפורמת המשלוחים Wolt יוכלו ליהנות ממשלוח מהיר במיוחד מסניפים נבחרים של דינמיקה בתל אביב והסביבה, עם הגעה עד אליהם- תוך כחצי שעה מרגע ההזמנה. המהלך ממשיך את מגמת החדשנות שדינמיקה מובילה בעולם המובייל, לאחר הצלחת השקת האייפון 16 ב-Wolt, ועונה על הביקוש הגובר לשירות מהיר, אישי ונוח, במיוחד ברגעי ההשקה החמים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הם החרים לזה שעלו את המחיר במסעדה ב 35 אחוז (ל"ת)
    אשר 05/2025/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    להעיף את החברה דחוף, ובנוסף יש לה שליחים פח אשפה (ל"ת)
    חני 05/2025/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 1.
    לא משנה מאיזה סוג (ל"ת)
    מונופול זה רע 05/2025/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור