כסף וצרכנות
על רקע סכסוך בין משרד הכלכלה למשרד לשוויוון: זה השירות שלא פעיל
שירות ממשלתי שנועד להקל על חיי הצרכנים הושבת כבר חודשים – על רקע מחלוקת בין משרדי ממשלה. בזמן שכולם מחכים לפתרון, הציבור ממשיך להתמודד עם הטרדות בלתי פוסקות.
בשנת 2023 הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה על פתיחת ההרשמה למאגר לשירות 'אל תתקשר אליי', בעקבות שיחות שיווקיות המתקשרות ומטרידות את האזרחים. הרשות פתחה מאגר בו האזרחים נרשמים עם מספר הטלפון שלהם וכך למעשה, לא יופיעו במאגרי השיווק. החוק למעשה, אוסר על עסק להתקשר לצורך שיחות שיווק לצרכן שנרשם למאגר המאגר.
בעקבות מחלוקת תקציבית, המאגר לחסימת שיווק טלפוני קרס. בהמשך לכך, מחר תתכנס ועדת הכלכלה לישיבה משותפת עם הוועדה המיוחדת לטיפול בשורדי השואה, לדיון דחוף ביוזמת ארגון "אמון הציבור", בעקבות קריסת המאגר הממשלתי "אל תתקשרו אלי" – שהוקם כדי לאפשר לצרכנים לחסום שיחות שיווק טלפוני מטרידות.
באוקטובר 2024, השירות נסגר חצי שנה שהמאגר לא פעיל, על רקע סכסוך תקציבי בין משרד הכלכלה והמשרד לשוויון חברתי על סכום פעוט של 650,000 ש"ח לשנה – ומי שמשלם את המחיר הם אזרחים, ובעיקר אוכלוסיות מוחלשות וקשישים.
למעשה, כבר חצי שנה הרשות להגנת הסחר לצרכן, מחפשת עם משרד הכלכלה פתרונות חלופיים שיאפשרו את חזרת המערכת לפעילות במהירות האפשרית.
עוד ב-
"המאגר נועד להגן על ציבור הצרכנים מהונאות ומשיווק אגרסיבי. "אמון הציבור" פעל לאורך שנים להקמתו ונעשה הכול כדי שיחזור לפעול בהקדם", אומר רונן רגב כביר, מנהל פיתוח מקצועי באמון הציבור. לדבריו, "זהו כשל חמור של המדינה שמפירה את החוק, חושפת עסקים להפרות, ומפקירה את הצרכנים".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



