כסף וצרכנות

נתוני הצריכה בעורף: צניחה של 92% באופנה, קפיצה של 52% בסופרמרקטים

מאז ה-13 ביוני, תאריך התקיפה של ישראל באיראן, העורף שינה פאזה למוד מלחמה והנתונים נראים זאת בעסקאות הצרכנים על פח דו"ח של ERN
ענת סימן טוב | 
סופרמרקט (צילום shutterstock)
מאז שפרצה המלחמה מול איראן ב־13 ביוני, אזורים רבים בישראל סופגים איומי טילים יומיומיים – וההשפעה מורגשת היטב גם בארנקים של אזרחי ישראל.
בצל התקיפות ההדדיות בין ישראל לאיראן, הפגיעה הכלכלית לא מאחרת להגיע – ודוח חדש של מחלקת המחקר של חברת מנורה ERN משרטט את התמונה בצורה ברורה: הציבור הישראלי מתכנס פנימה, מחסל רכישות מותרות – וממקד את ההוצאות בהישרדות יומיומית.
לפי הנתונים, בתוך חמישה ימים בלבד (13–17 ביוני), נרשמה צניחה חדה של 92.6% ברכישות בצ'קים בענף הביגוד – ירידה כמעט מוחלטת שמעידה על עצירת הצריכה הלא חיונית. לעומת זאת, נרשמה עלייה של 52% ברכישות בסופרמרקטים, ו־84.4% בכלל רשתות המזון, מה שמעיד על היערכות הציבור למצב חירום ממושך.
המספרים משקפים מגמה ברורה: העדפה לצרכים בסיסיים כמו מזון ומים על פני מוצרים בני חלוף. ירידות חדות נוספות נרשמו גם בענף הריהוט (72.2%) ובמוצרי החשמל (5.8%).
במבט כולל, חלה ירידה כוללת של 5.5% בהיקף הרכישות בצ'קים בענפים המרכזיים, מה שמעיד על האטה בפעילות המשק כבר בשלבים הראשונים של הלחימה.
שי פרמינגר, מנכ"ל מנורה ERN, מסר: "מלחמה, ככל מלחמה, עולה לא מעט כסף – הן ברמת המדינה והן ברמת הפרט. המשק הישראלי מתמודד עם אתגרים כלכליים משמעותיים. אנו מחזיקים ידיים עם הציבור. נעבור את הימים הקשים האלו ביחד ונמשיך לתת שירות לכל בתי העסק, בכל הענפים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה