כסף וצרכנות

בהשקעה של 200 מיליון שקל: רשת ישראל קנדה מתרחבת

ישראל קנדה מלונות מתרחבת ורוכשת נכסים בצפון, נכנסת לעסקת ניהול באילת ומבצעת מהלך אסטרטגי ביוון
ענת סימן טוב | 
מלון כפר גלעדי (צילום יחצ)
רשת ישראל קנדה מלונות חושפת שורת עסקאות חדשות בהיקף של כ-200 מיליון שקלים הכוללות רכישת נכסים תיירותיים בצפון, הסכמי שכירות וניהול בדרום, והתרחבות נוספת לשוק היווני.
במסגרת העסקאות בישראל, התקשרה הרשת במזכר הבנות לרכישת 50% ממתחם התיירות גליליון שבאזור עמק החולה, ו-50% ממלון כפר גלעדי שבגליל העליון. מתחם גליליון כולל 120 חדרים, סוויטות, מרכז ספא, בריכה, מסעדה, בר יין, וכן מרכז כנסים ואירועים. מלון כפר גלעדי משתרע על שטח של כ-30 דונם, וכולל גם כן מספר רב של חדרים.
שווי שתי העסקאות יחד מוערך בכ-140 מיליון שקל. הרשת צפויה לנהל את שני המלונות ולקבל דמי ניהול קבועים.
במקביל, הרשת מקיימת מו"מ מתקדם להשכרת מלון בן 307 חדרים בטבריה לתקופה של 15 שנה עם אופציה להארכה של 10 שנים נוספות. המלון כולל שטחים ציבוריים נרחבים ומתוכנן לעבור שיפוץ משמעותי במימון משותף של הבעלים והרשת. הכוונה היא למצב אותו כמלון משפחות.
בדרום, הרשת הודיעה על עסקה נוספת: השקעה של 1.5 מיליון שקל בפרויקט “42 מעלות” באילת, במסגרתה תצטרף כבעלת מניות שווה (50%) בחברות הניהול של מתחם הדירות – הכולל תשעה בניינים, שטחים ציבוריים, בריכה וחדר כושר – המופעל במודל השכרה לטווח קצר.
עסקה זו מצטרפת לעסקת שכירות קודמת של מלון הצמוד למתחם, שניהם ינוהלו בנפרד אך צפויים לפעול תחת אותו מותג מלונאי.
לפני שלושה ימים, ב-14 ביולי, רכשה החברה חברה יוונית המחזיקה בזכויות החכירה של בניין ברחוב Theatrou באתונה, הסמוך למלון Play Theatrou שבבעלותה. הנכס צפוי לעבור שיפוץ מקיף ולהפוך למלון בן 50 חדרים ומסעדה – מהלך שיכפיל את היקף הפעילות במקום ל-110 חדרים, ויהפוך אותו למלון הגדול ביותר בשכונת פסירי במרכז אתונה.
בנוסף לכך, החברה מנהלת מו"מ לרכישת זכויות שכירות במלון נוסף באתונה – באזור מרכזי ומבוקש – בעסקה בהיקף מוערך של כ-13 מיליון אירו. אם תצא לפועל, צפוי המלון להשתלב בפורטפוליו המלונאות העירונית של החברה ביוון.
לדברי מנכ"ל ושותף ברשת, ראובן אלקס:
"עסקאות אלו הן חלק מיישום אסטרטגיית הצמיחה של הרשת ומיזוג המותגים שלנו בארץ ובחו"ל".
נכון להיום, רשת ישראל קנדה מלונות מפעילה:
  • 24 מלונות בישראל
  • 11 מלונות ביוון
  • מלון אחד בקפריסין
  • מחזיקה בסך הכול כ-3,800 חדרים

כל אחת מהעסקאות נועדה להרחיב את פעילות הרשת באזורים מבוקשים – הן לתיירות פנאי והן לשוק המלונאות העירונית – תוך מיקוד בנכסים עם פוטנציאל תפעולי ושיווקי מובהק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה