כסף וצרכנות

Buyme חושפים: ההייטקסטים מקבלים מתנות נמוכות

עונת החגים מביאה איתה לא רק איחולים אלא גם מתנות ותלושים לעובדים. ענקית המתנות הדיגיטליות BUYME חושפת נתונים מסקרנים על הרגלי ההענקה של מעסיקים בישראל: מה היה שווי המתנה הגבוה ביותר שניתן לעובדים, באילו תחומים השקיעו יותר מהרגיל, וכמה עלייה נרשמה השנה לעומת שנים קודמות
ענת סימן טוב | 
סכומי השי לחג הפסח (צילום shutterstock)
בראש השנה נהוג להעניק מתנות לעובדים, לחברים ולבני משפחה  והבחירה הנפוצה בשנים האחרונות נעה בין כלי בית לגיפט קארדים, שמתאימים למי שמחפש פתרון פרקטי וגמיש.
רשת המתנות והגיפט קארדים BUYME מדווחת על שיא חדש בהיקף המתנות לחגי תשרי: למעלה מ־550 אלף מתנות חולקו לעובדים, עם עלייה של יותר מ־30% בקרב חברות קטנות ובינוניות.
בדו"ח השנתי של הרשת, עולה תמונה מפתיעה: מעסיקים בישראל משקיעים יותר מאי פעם בעובדים,  הן מבחינת התקציב, והן מבחינת הערך המוסף שהם בוחרים להעניק.
לפי הדו"ח אותו מפרסת רשת המתנות BUYME, שווי המתנה הממוצע לעובד עמד השנה על 468 שקל, אך ישנם תחומים שבהם הממוצע היה גבוה בהרבה. תחום עריכת הדין הוביל עם מתנות בשווי ממוצע של 720 שקל לעובד, אחריו גופים ממשלתיים ורשויות (701 שקל), משרדי פיננסים (688 שקל), סטארטאפים (555 שקל) וחברות הייטק מסורתי (542 שקל).
לפי הדו"ח של BUYME אשר מצביע על עלייה משמעותית במתן מתנות,  גידול של כ־20% בחברות גדולות, ויותר מ־30% בחברות קטנות ובינוניות. מרבית המתנות נשלחו אמנם על ידי עסקים קטנים ובינוניים, אך גם ארגונים גדולים הפגינו נוכחות עם היקפי חלוקה מרשימים.
 22 חברות בלטו במיוחד, לאחר שהעניקו לעובדיהן מתנות בשווי חריג של 1,500 שקל, שכן  זהו מהלך יוצא דופן בנוף שוק העבודה המקומי. החברות הללו פועלות בענפים מגוונים: תחבורה, חדשנות טכנולוגית, ייעוץ, בריאות ותקשורת.
הדו"ח מציין כי כל המתנות נשלחו בצורה דיגיטלית ישירות לטלפונים של העובדים. בפילוח לפי גודל ארגון, חברות קטנות (עד 30 עובדים) העניקו שי ממוצע של 418 שקל, ואילו בחברות גדולות (מעל 1,000 עובדים) הממוצע טיפס ל־582 שקל
בבדיקה לפי ערים לפי ניתוח גיאוגרפי של הרכישות עולה כי תל אביב מובילה עם כ־2,000 חברות שרכשו מתנות לעובדים. גם ערים כמו פתח תקווה, ירושלים, הרצליה, ראשון לציון וחיפה בלטו בהיקפי הרכישות.
 
עוד מגמה שעולה מן הדו"ח היא, תמיכה בעסקים מקומיים. כ־300 חברות שילבו השנה את הקטגוריות “BUYME LOCAL” ו"ביימי עוטפים עסקים", שמכוונות לרכישת גיפטקארדים מעסקים קטנים ובינוניים בהם יקבים, מסעדות, סדנאות קולינריה, חנויות בוטיק וצימרים, שחלקם נפגעו בתקופה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה