כסף וצרכנות

כרטיס ההטבות החדש הפך לשוק אפור: זה מה שבאמת קורה

כרטיס "פייטר" למילואימניקים הפך לספסרות: מילואימניקים מוכרים את ההטבות בהנחות עמוקות. שעשרות מיליוני שקלים מתקציב המדינה - שהושקע מעל מיליארד שקל במיזם מתאדים בספסרות ללא כל פיקוח של משרד הביטחון
דסק צרכנות | 
הונאות אשראי-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
המיזם הממשלתי שנועד לתגמל לוחמי מילואים הפך לשוק שחור פורח. באמצע ספטמבר השיקו משרד הביטחון, האוצר וצה"ל את "Fighter" - מועדון צרכנות דיגיטלי ללוחמי מילואים עם כרטיס נטען בהתאם לימי השירות, עד 5,000 שקל בשנה.
אבל על פי הפרסומים בוואלה, במקום להשתמש בהטבה, מילואימניקים רבים בוחרים למכור את הכרטיסים במזומן בהנחות של 20%-25%. בקבוצת הפייסבוק "שובר נופש מילואים" מופיעות מודעות כמו "מוכר כרטיס פייטר של 4,000 ש"ח ב-3,500" או "מחפש לקנות כרטיס פייטר ב-5,000 שקלים במזומן - מוכנה למכור ב-4,000". העסקאות מתרבות והשוברים נחטפים במהירות, כשעשרות מיליוני שקלים מתקציב המדינה - שהושקע מעל מיליארד שקל במיזם מתאדים בספסרות ללא כל פיקוח של משרד הביטחון.
כזכור, לאחרונה בתום חודש של השקה תקשורתית תוקפת, גילו משרתי המילואים שסיפרו להם על ארנק דיגיטלי בשווי עד 5,000 שקל בשנה, מהלך שנועד לבטא הוקרה והנחמה בעקבות תרומתם הקשה. כי המציאות הפכה שלווה משמעותית.
על פי פרסום בכלכליסט במקום 66 קטגוריות עסקיות שהיו זמינות בעת ההשקה - החל ממסעדות, חנויות אלקטרוניקה, ביגוד, ספרים, ציוד צילום, משחקי כלים ועד לטיפולי יופי ובריאות משלימה - המערכת הצטמצמה לרק 29 קטגוריות פעילות, כלומר 37 סוגי עסקים שהוסרו ללא הודעה מקדימה וללא הסבר מספק. התוכנית, שהוקמה בשיתוף משרד הביטחון, משרד האוצר וצה"ל, ותקוצבה בכיליארד שקלים בהחלטת ממשלה מ-מאי האחרון, התכוונה להתמקד בהטבות פנאי ורווחה למשרתים שביצעו לפחות 10 ימי מילואים בשנת 2025 ביחידות לוחמות - אך ההמרה מהבטחה למציאות חיקתה דינמיקה הפוכה לחלוטין.

הכרטיס פועל על בסיס חישוב פשוט: 30 שקל ליום עד היום ה-30, ו-80 שקל ליום מהיום ה-31 ואילך, בתקרה שנתית של 5,000 שקל, והוא זמין לבני ובנות הזוג כאחד. עם זאת, הצמצומים האחרונים, שלפי צה"ל נעשו כדי למקד את ההטבות למטרותיהן המקוריות של פנאי ורווחה, עוררו חוסר אמון משמעותי בקרב המשתמשים שתכננו לרכוש ציוד, חוויות ומתנות למשפחה. על פי כלכליסט מערכת הביטחון מסימנת כי "ייתכן שיהיו התאמות ושינויים נוספים לטובת חברי המועדון", אך הטעות ההחלתית יוצרת משבר אמון קטן.
על רקע הקריאות המחודשות לשירות מילואים אם המלחמה תחזור, בצה"ל מבקשים להפוך את ההתגייסות הקרובה לאטרקטיבית במיוחד. לצד הפעלת אלפי לוחמים במקומם של כוחות סדירים שיופנו לאימונים ותמרונים לקראת הפעולה ברצועת עזה, מקווים כי הכרטיס יהווה תמריץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה