כסף וצרכנות

משרד האוצר פרסם את תזכיר חוק ההתחשבנות בין קופות החולים לבתי החולים הציבוריים

החוק צפוי לקבוע את אופן ההתחשבנות בין קופ"ח לבתיה"ח עבור שירותים למבוטח, עד שנת 2024. תזכיר החוק מציע לקבוע תקרות צריכה של כל קופת החולים בכל בית חולים ציבורי כללי, בהתבסס על היקף הרכישה בפועל של אותה קופה באותו בית חולים
ארנולד נטייב | 
בית חולים הדסה (צילום פייסבוק/בית חולים הדסה)
משרד האוצר מפרסם היום (שלישי), את תזכיר חוק ההתחשבנות בין בתי החולים הציבורים, לקופות החולים. התזכיר קובע את אופן ההתחשבנות הכספית בין קופות החולים לבתי החולים בעבור שירותים הניתנים למבוטחי הקופות בשנים 2021 עד 2024.
ההתחשבנות של קופות החולים מול בתי החולים נערכת על פי פרמטרים של היקף שירותי הבריאות הנצרכים על ידי הקופה בכל בית חולים ומחירו של כל שירות כפי שמפורסם במחירון משרד הבריאות. תזכיר החוק מציע לקבוע תקרות צריכה של כל קופת החולים בכל בית חולים ציבורי כללי, בהתבסס על היקף הרכישה בפועל של אותה קופה באותו בית חולים, במטרה למנוע את הגדלת ימי האשפוז והפעולות המבוצעות בבתי החולים.
ההסדר נועד ליצור הבטחת יציבות פיננסית לבתי החולים וכמו כן, קבועים בו הסדרים נוספים שנועדו לסייע ליעילות ואיתנות המערכת ואיזון שנועד להבטיח תשלום הוגן בעד רכש שירותי הבריאות בבתי החולים, תוך שמירה על גידול מבוקר בהיקף הרכש בבית החולים.
ההסדר המוצע בתזכיר החוק מבוסס על עקרונות הסדר ההתחשבנות הקיים, בשינויים מסוימים, תוך שמירה על העקרונות שלשמם נקבע ההסדר, וזאת במטרה לקבוע הסדר שיתאים להיקף הפעילות שרוכשות קופות החולים מבתי החולים כיום והתשלום בעדם בפועל לשנים הבאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה