כסף וצרכנות

ההבנות בנמל אשדוד: האם ההסתדרות הצילה את עובדי הנמל מהעדה האתיופית?

בנמל אשדוד הגיעו להבנות עם ההסתדרות לרפורמת הענק, כאשר מאחורי הקלעים התחוללה סערה להשארתם של 26 עובדי הנמל מהעדה האתיופית כחלק מההסכם. למה זה היה מסובך כל כך? סגן השר גדי יברקן: "נאבקנו על המובן מאליו"
יהודה לוינגר | 
נמל אשדוד (צילום ויקיפדיה/עמוס מרון)
לאחר סאגה נרחבת, נראה שסוף סוף הגיעה לסיומה הרפורמה בנמל אשדוד שתוביל להשארתם של עובדי הנמל מהעדה האתיופית ובני מיעוטים נוספים לאחר שבהסכם הקודם שנחתם מול האוצר ומשרד התחבורה שבו לא נכללו 31 העובדים.
כזכור, לפני כמה חודשים, כחלק מההסכם החדש הנרחב עם נמל אשדוד, לא הוברר המשך העסקתם של בני 26 בני העדה האתיופית שהחלו לעבוד בנמל אשדוד לפני כמה שנים כחלק מפרויקט של רשות החברות הממשלתיות לקידום גיוון תעסוקתי.
לאחר מאבק ממושך של יו"ר ועדת העלייה והקליטה, ח"כ דוד ביטן, כמו גם סגן השר לביטחון פנים גדי יברקן וההסתדרות, מול האוצר ומשרד התחבורה, בתחילת השבוע הגיעו להבנות מול נמל אשדוד בהסכם שישאיר את העובדים מהעדה האתיופית בנמל
למה בעצם היה כל כך קשה להמשיך את העסקתם של 26 בלבד עובדי העדה האתיופית? סגן השר לביטחון הפנים, גדי יברקן, אמר בעבר בריאיון ל-ice כי "השתמשו באנשים האלה בשביל יחסי ציבור. נקודה. אף אחד לא חשב על טובתם האישית. הם אנשים מקצועיים, עושים עבודה מעולה. הבורות והגזענות התלבשה על מקבלי ההחלטות".

הדיון בנובמבר של ועדת העליה והקליטה.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, ונציגי הוועדים בנמל אשדוד הגיעו להבנות ביום ראשון מול המשנה לממונה על השכר אפי מלכין, נציגי משרד התחבורה והנהלת הנמל על הבנות שיאפשרו לחתום את הסכם הרפורמה בנמל אשדוד ובכך להשלים את המהלך ההיסטורי לשינוי מבני כולל בנמלי הים של ישראל, ואשר בחלק מההסכם יישארו בעבודתם עובדי העדה האתיופית.
יש לציין כי ההבנות עוד צריכות לעבור את האישורים הנדרשים בליווי הצוותים המשפטיים והמקצועיים על מנת לעגן את ההבנות שהושגו בהסכם קיבוצי. דבר שיכול להימשך גם מספר שבועות. הפרטים לגבי תוכן ההבנות וההסכם המתגבש יפורסמו בימים הקרובים.
סגן השר לביטחון פנים, גדי יברקן, מסר ל-ice לאחר חתימת הסכם ההבנות: "מברך על חתימת ההסכם בנמל אשדוד ועל מתן הביטחון התעסוקתי ל-31 עובדי הנמל שנקלטו לפני כ-3 שנים במסגרת גיוון תעסוקתי. צר לי שמלכתחילה העובדים נדרשו להיאבק על המובן מאליו. נלחמנו למענם בוועדת העלייה והקליטה ובכל פורום אפשרי. שמח שהצלחנו לבסוף להבטיח את פרנסתם".
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בירך על ההבנות וציין כי: "בהידברות, בשיח מכבד וללא שביתה, הצלחנו להביא לקו הגמר רפורמה חשובה, מורכבת ומשמעותית ביותר למשק. זהו רגע היסטורי ואני רוצה להודות לכל השותפות והשותפים להבנות, ובראשם לשרת התחבורה מירי רגב שנרתמה כדי לקדם את הנושא. תודה מיוחדת ליו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ולכל ראשי וחברי הוועדים בנמל אשדוד, שעשו הכול, ואף מעבר לכך, על מנת שנוכל להביא בשורה אמיתית לעובדים, לענף הנמלים וכל הכלכלה הישראלית".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות ומסר כי: "שבע שנים וחצי של משא ומתן סוער ואינטנסיבי, הבשילו הלילה להישג ענק שכל הציבור הישראלי ירוויח ממנו. אני גאה בעובדים של נמל אשדוד שלמרות כל האתגרים, הצליחו לשמור על נחישות אמיתית ולהפגין אחריות יוצאת דופן. תודה ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, על כך שהוביל את המו"מ ועזר להביא את כל הצדדים לרגע ההיסטורי הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה