כסף וצרכנות
מדד אמון הצרכנים בפברואר 2021 עלה ב-3.8 נקודות, ומה עם מדד הציפיות?
על פי המדד של בנק הפועלים ו-KANTAR, פתיחת המשק, העלייה החדה במספר המתחסנים והעליות בשוקי המניות במחצית הראשונה של פברואר תרמו לשיפור באמון הצרכנים. מדד הציפיות ירד ב-0.2 נקודות, שיעור החיסכון הפרטי של משקי הבית עלה
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR בחודש פברואר 2021. עלייה במדד למצב השוטף וירידה קלה במדד הציפיות. פתיחת המשק, העלייה החדה במספר המתחסנים והעליות בשוקי המניות במחצית הראשונה של פברואר תרמו לשיפור באמון הצרכנים.
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר עלה בחודש פברואר 2021 ב-3.8 נקודות לרמה של 126.4 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-8.8 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-0.2 נקודות.
כלכלני בנק הפועלים מעריכים: "הממשלה החלה לפתוח את המשק באופן הדרגתי במהלך חודש פברואר, וזה הביא לשיפור בתפיסת המצב השוטף של משקי הבית, ובעיקר בתפיסת מצב שוק העבודה. רמת אמון הצרכנים עלתה בחודשים האחרונים, אך היא עדיין נמוכה מזו של טרם המשבר".
הפתיחה ההדרגתית של המשק הובילה לירידה בשיעור האבטלה במחצית הראשונה של חודש פברואר לרמה של 18.2%, וזו נמשכה ככל הנראה גם במחצית השנייה של החודש. הסרת המגבלות הביאה גם לעלייה ברכישות בכרטיסי האשראי, אם כי לא לזינוק חד כמו שראינו ביציאה מהסגר הראשון.
שיעור החיסכון הפרטי של משקי הבית עלה בתקופת הסגרים, ואנו צפויים לראות בחודשים הקרובים גידול חד בצריכה הפרטית, שמתבססת על החסכונות שנצטברו. הצריכה תתמקד להערכתנו בשירותים שפעילותם לא התאפשרה בסגרים כמו בתי מלון, מסעדות ושירותי פנאי ותרבות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


