כסף וצרכנות

קונים רכב יד שנייה? כך תוודאו שלא דופקים אתכם

ישראלים רבים מעדיפים לקנות את הרכב לא מהיצרן אלא ביד שנייה, המס הגבוה על רכבים חדשים בישראל מקדם לא מעט עסקאות יד שנייה, לא כולם מכירים אבל בתמורה לתשלום נמוך תוכלו לגלות מה באמת המצב של הרכב ולוודא שהמוכר לא עושה לכם קטע  
עמיאל ירחי | 
תאונה (צילום תאונה)
בישראל המס על רכבים חדשים גבוה במיוחד מה שמביא את המוצר הבסיסי ליקר עבור לא מעט ישראלים שרוצים לעלות על הכביש, המחירים מביאים ישראלים רבים למרות החיבה לרכבים חדשים  לרכוש רכבים מיד שנייה או מליסינג, אלא שיש לא מעט חששות בלקנות רכב עם עבר על הכביש מאיש זר, כך תוכלו לדעת בתוך דקות ספורות כי הרכב שנראה טוב מבחוץ לא שבור מבפנים.
שירות שהושק בארץ בשנים האחרונות  ולא מספיק ידוע לציבור הוא האתר "מרכז הסליקה של חברות הביטוח" באתר ניתן בתוך דקות ספורות ובתמורה לעשרה שקלים בלבד לקבל למייל את כל העבר הביטוחי של הרכב, מי פגע ברכב ובמי הרכב פגע והחשוב ביותר: מה הייתה ירידת הערך של הרכב שברצונכם לרכוש. כך תוכלו לדעת אם הרכב שמוצע לכם למכירה עבר תאונה קשה בשנים האחרונות. בתמונה שמצורפת פה תוכלו לראות לדוגמא שהרכב לגביו עשינו בדיקה בice נפגע בשנת 2013 וערכו ירד בכ-9,000 שקל.

השרות פשוט ונוח אבל עדיין ישראל נמצאת מאחור בכל הנוגע לשקיפות ההיסטוריה של רכבים יד שנייה, בזמן שבמדינות אחרות בעולם ניתן לקבל מידע על כל תיקון שעשה הרכב מאז עלה על הכביש, "קורות חיים" של הרכב, בישראל ניתן להוציא מידע רק מתביעות שנעשו על ידי חברות הביטוח, במשרד התחבורה בוחנים בימים אלה שקיפות מלאה על היסטוריה של רכבים העומדים למכירה, כרגע הנושא זוכה לתמיכת השרה רגב ואולי בקרוב גם בישראל תינתן שקיפות כמו בארצות אחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה