כסף וצרכנות

מדדי השכר בשוק הישראלי נחשפים - האם אתם מרוויחים כמו הקולגות?

עמוד וידויי פייסבוק חדש נוגע בנקודה הכי סודית בחברה בישראל: משכורת. העמוד חושף פניות של מאות אנשים שנאספו בתוך שבועות, ומגלה לנו מה המשכורת של השכן ואם הכסף שלו ירוק יותר
שירה יום טוב | 
עליה בשכר העבודה (צילום עריכת אייס)
בשבועות האחרונים מרעיד את הפייסבוק דף חדש ומסקרן מבית דפי הוידויים – "וידויי שכר". לא ברור מי עומד מאחורי הדף אבל החוקים פשוטים: ניתן לשלוח לתיבת המסנג'ר של הדף מידע על תנאי השכר וההעסקה שלכם, והם יפורסמו באנונימיות בידי צוות הדף. עד כה פורסמו מאות וידויים שמעוררים עניין רב.
מדובר ברעיון מבריק בין היתר בשל העובדה שלמעשה, קשה לנו לדבר באופן גלוי על כסף ובטח על הכסף שנכנס בעשירי בכל חודש. מי שמרוויח יפה יימנע מלחשוף את שכרו כדי לא להתרברב ואילו המשתכרים בשכר נמוך לא מרגישים בנוח לחשוף את השכר שלהם. מצד שני, עולם המשרות בעידן ההייטק מגוון ובעל פוטנציאל השתכרות גדול, ומה שמדהים בדף הזה שהוא חושף כמה בעצם מרוויחים באי אלו מקצועות ומשלחי יד. חלק מתנאי השכר שפורסמו בעמוד הפתיעו לטובה או לרעה, והיו מקצועות שגילינו. סקרנו את הפירסומים של השבוע וחצי האחרונים וזה מה שגילינו:
העבודה המפתיע ביותר שגילנו היא, מטפלת לילה לתינוקות. מה זה אומר? לפני הפירוט באתר מדובר במשרת לילה של חמישה לילות בשבוע מ-11 בלילה ועד 7 בבוקר. מי שכתבה את וידוי השכר הזה ציינה כי היא בעלת וותק של 8 שנים בתחום ומרוויחה לא פחות מ-22 אלף שקלים בחודש.
ארכיאולוג מנהל שטח, כפי שהוגדר בווידוי שפורסם, מקבל 400 ש"ח כשכר יומי. דוגם קורונה משתכר ב-35 שקלים לשעה ואילו רופא משתכר ב-6,500 ש"ח בלבד, לא כולל תורנויות שמביאות סטאז'רים לשתי משרות וחצי כך שהנטו מסתכם בכ-14 אלף, בכל זאת נתון מפתיע ביחס ליוקרה האופפת רופאים.
השכר הגבוהה ביותר שנתקלנו בו הוא אורטופד. האורטופד שהניח את וידוי השכר שלו בעמוד טוען כי הוא מרוויח לא פחות מ-160 אלף שקלים עבור 160 שעות חודשיות. מדובר באורטופד שמשלב קליניקה פרטית וציבורית ובעל ניסיון של כ-20 שנה בתחום, לפי הווידוי שפורסם.
בהיי טק, כצפוי, נרשמו משכורות יפות. מיקבץ וידויים בתחום מעלה טווח שכר לבעלי ותק של עד 5 שנים כשהטווח מתחיל מכ-20 אלף שקלים ומגיע לכ-40 אלף שקלים. שכר ההייטק הגבוה יותר היה שייך לרוב לתפקיד שנקרא Full Stack Engineer"" – מדובר במפתח כותב קוד שמתמחה בכל חלקי המוצר מרמת הדאטה בייס ועד לרמת אפליקציה מוגמרת, אדם מהתחום הסביר לנו שאיש כזה מבצע עבודה שאמורה להתחלק לשלושה אנשים שונים ולכן השכר הוא גבוה, אם כי לא כולם מגיעים כל כך מהר ל-40 אלף, אלא רוב המשכורות בתחום מתחילות בממוצע של כ-30 אלף, ומשם מטפסות.
עוד תחום מעניין שגילינו – חוקרים בתחום הבינה המלאכותית. מצאנו שני ווידויים מהתחום כשבאחד גובה השכר עומד על 38 אלף שקלים ובשני לא פחות מ-60 אלף שקלים לחודש. קוסמטיקאית מנתיבות העידה כי כעצמאית היא משתכרת בלא פחות מ-35 אלף שקלים בחודש, אפילו יותר מחלק מההייטקיסטים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה