כסף וצרכנות

איגוד הביטקוין נגד בנק ישראל: "מטבע דיגיטלי לא יסכן את הבנקים"

מנכ"לית האיגוד נעה משיח טוענת בנוגע להערכה שכניסת מטבע דיגיטלי תפגע בהתנהלות הבנקים: "המשמעות של מטבעות דיגיטליים היא חירות להחזיק את הכסף בעצמך, חירות להתמודד באופן תחרותי על שירותים פיננסיים
כפיר אדר | 
ביטקוין שקל (צילום Noam Revkin Fenton/Flash90)
מנכלי"ת איגוד הביטקוין הישראלי, נעה משיח, הגיבה היום (רביעי) על דו"ח בנק ישראל, אשר קובע בין השאר כי היכולת של בנקים למלא את תפקידם עלולה להיפגע מכניסת מטבע דיגיטלי לשוק.
משיח טענה: "המשמעות של מטבעות דיגיטליים היא חירות. חירות להחזיק את הכסף בעצמך, חירות להתמודד באופן תחרותי על שירותים פיננסיים וחירות להתייחס לכסף כמו כל טכנולוגיה אחרת, כזו שניתן לשנות, לשפר ולהוזיל. לא מדובר בחדשות רעות עבור הבנקים אלא בחדשות טובות עבור ציבור הלקוחות, שיוכלו ליהנות בעתיד הקרוב מתחרות שמבוססת על שיפורים טכנולוגיים שמהפכת המטבעות הדיגיטליים מביאה עימה".
עוד טענה: "אני מקווה שהרוח החדשה שמפעמת בבנק ישראל, ברשות המיסים וברגולציה הישראלית ככלל תגיע למערכת הבנקאית וזו תאמץ במהרה את השינויים על מנת להפוך את ישראל למוקד עולמי של חדשנות פיננסית".
יובל רואש, מנכ"ל ביטס אוף גולד המשיך: "ביטקוין ומטבעות דיגיטליים- בין אם מדינתיים או פרטיים יעשו למערכות הפיננסיות את מה שעשתה אובר לתחנות המוניות או Airbnb  לסוכני הנסיעות. העולם משתנה במהירות ודו"ח בנק ישראל מכיר בכך. מי שלא ינסה לדחות את הטכנולוגיה ויאמץ אותה באופן רחב ככל הניתן, כבר עכשיו, יהנה בעתיד מיתרון תחרותי עצום ואנחנו קוראים לכלל הגורמים העוסקים בתחום להתכונן ולפתוח את הדלת בפני מטבעות דיגיטליים ולאפשר לתחום לפרוח, להתפתח ולמצות את הפוטנציאל המשמעותי שיש לו בישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה