כסף וצרכנות

רולס-רויס מייצרת מכוניות לפי הזמנה - והמחיר שלהן פשוט מטורף

יצרנית מכוניות היוקרה הציגה דגם חדש, שאמור להיראות ולהרגיש כמו יאכטה ואמור לבשר עידן חדש של מכוניות המיוצרות לפי בקשת הלקוחות. רק אל תצפו לקנות אותן
יאיר מור |  1
RollsRoyce Boat Tail (צילום יח"צ)
יאכטה על גלגלים: רולס-רויס חשפה בימים האחרונים דגם חדש, ראשון מזה שלוש שנים, שפותח עידן חדש בתולדות יצרנית רכבי היוקרה הבריטית.
Boat Tail ("זנב סירה") היא מכונית יוקרה שיוצרה לפי הזמנה של שלושה לקוחות שונים שהגיעו לחברה עם בקשות דומות: מכוניות ששואבות השראה מתחום היאכטות. כתוצאה מכך, הדגם יוצר בשלוש יחידות בלבד, וצורתו מזכירה סירה, עם חלק אחורי בעל קימורים ההולכים ומתכווצים גם אופקית וגם אנכית ככל שהם נמשכים לאחור.
החלק הזה נפתח בשני חלקים, שכל אחד מהם נפתח מהצד, וחושף סט צלחות, כוסות וסכו"ם יוקרתיים, מקרר יינות זעיר שמותאם לצורת ולצבע הבקבוקים המועדפים על כל אחד משלושת הלקוחות, שולחן וכיסאות מתקפלים בעיצוב מתקפל ושמשייה. גג הרכב ניתן להסרה, אך מאוחסן בנפרד, כדי להשאיר ברכב מקום לסט הפיקניק היקר להחריד שמאוחסן בתא המטען.

לדברי מנכ"ל רולס-רויס, טורסטן מולר-אוטווס, שלושת הלקוחות הגיעו לחברה לאחר שראו שב-2017 היא חשפה את Sweptail, רכב יחיד שיוצר לפי בקשה של לקוח אחר. כתוצאה, החליטה החברה להקים חטיבה ייעודית בשם Coachbild, שתעסוק בייצור דגמים מותאמים לפי הזמנות של לקוחות. "לקוחות רולס-רויס קואוצ'בילד מעורבים באופן אישי ואינטימי בכל צעד של התהליך היצירתי וההנדסי", הוא אמר, והוסיף שהחטיבה צפויה להיות רווחית, למרות שכל רכב שלה ייוצר במספר יחידות קטן מאוד לפי מספר המזמינים, וכי העבודה על כל הזמנה כזו צפויה להימשך כשנתיים.
המחיר של הרכב לא נמסר, אך ההשערה היא שמדובר בכ-25 מיליון דולר ליחידה. רולס רויס, שבבעלות BMW, אינה החברה היחידה שהחליטה להתנסות בייצור רכבים מותאמים ללקוחות עשירים במיוחד: בשנים האחרונות החלו המתחרות בנטלי ופורשה, ששתיהן בבעלות קונצרן פולקסוואגן, לייצר רכבים בהתאמה אישית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם לא היה כאן מס גבוה, הייתי מזמין (ל"ת)
    שחר 06/2021/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור