כסף וצרכנות

המועצה הישראלית לצרכנות: "אין משפחה שלא תרגיש את גל העליות"

על פי הגוף שמפקח על הצרכנות: "יש למנוע את עלית המחיר הרוחבית הזאת, והמועצה מתנגדת לעליות מחיר רוחביות על שורת מוצרים, ובמגזרים שונים, יש דרכים להוזיל לצרכנים את יוקר המחייה"
כפיר אדר |  2
קניות בזמן משבר הקורונה (צילום pexels)
ישראל נמצאת בראשיתו של גל עליות מחירים במחירי הדלק, המזון, המשקאות, החיתולים,  הבגדים ומוצרי הצריכה.  הסיבות להתייקרויות מגוונות ונראה כי בתקופה הקרובה אין משפחה בישראל שלא תרגיש את גל העליות שבדרך, וזאת אחרי שנה קשה של משבר בריאותי שגרמה הקורונה ממנו נפגעו הצרכנים כלכלית.
מחירי המזון בישראל גבוהים מהממוצע במדינות ה-OECD בעשרות אחוזים, ועלו בהתמדה בעשור האחרון, מאז המחאה החברתית ב-2011 וחרף הוועדות, החוקים והרפורמות שהתרחשו בעקבותיה.
המועצה לצרכנות פועלת במגוון דרכים על מנת להילחם  ביוקר המחיה, הן בסיוע פרטני לציבור הצרכנים בישראל והן באמצעות פעילותה  מול המשרדים הרלוונטיים והרגולטורים העוסקים בתחום. 
לעמדת המועצה לצרכנות יש למנוע את עלית המחיר הרוחבית הזאת, והמועצה מתנגדת לעליות מחיר רוחביות על שורת מוצרים, ובמגזרים שונים: "מקובל על המועצה לצרכנות  שיש מוצרים שעלויות הייצור או היבוא התייקרו ועל כן סביר שתהיה התאמת מחיר. אך לא מדובר בכל המוצרים ובכל המגזרים ולכן אנחנו נגד עליות מחיר רוחביות. המועצה סבורה שבעת הזאת, כשהצרכן סיים לשאת על גבו את המגזר הקמעונאי, התיירותי ועוד, יש לחלק את הנטל בין היצרנים לרשתות הקמעונאיות, ולא להעמיס עוד הוצאות על הצרכן".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חזירות
    מוטי 06/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין הרבה סיהות לעליית מחירים אבל 1 הסיבות העיקריות היא חזירות של בעלי הון
    סגור
  • 1.
    הקרטלים שולטים ומעלים מחירים
    בני 06/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתחילו בהצעת חוק שתגביל את שטחי הדף של הקרטלים כמו אוסם,שטראוס עילית וכו. אין סיכוי שירדו מחירים ללא תחרות אמיתות. תגבילו את מחירי משגיחי הכשרות בחול,2 משגיחים ליומיים עבודה עולים עשרות אלפי דולרים ליומיים של עבודה. תורידו מיסי יבוא על מוצרי צריכה,תסבסדו את החקלאים,תעשו כבר משהו .12 שנים המחירים עולים ועולים ועכשיו הם יעלו עוד יותר.
    סגור