כסף וצרכנות

היסטוריה: נסגרה עסקת הקריפטו הפרטית הגדולה ביותר אי פעם

בורסת הקריפטו FTX סוגרת שיא של 900 מיליון דולר לפי שווי של 18 מיליארד דולר. העסקה עשויה להגדיל את השווי הנקי של המייסד המיליארדר והמנכ"ל שלה, סם בנקמן-פריד, בכמעט 8 מיליארד דולר
כפיר אדר | 
ביטקוין (צילום pixbay)

בורסת הקריפטו FTX גייסה הבוקר (חמישי) את סבב גיוס ההון הפרטי הגדול ביותר בתולדות הענף, שכמעט הכפיל את השיא הקודם. FTX, הבעלים והמפעילה של הבורסה, הודיעה על גיוס הון בסדרה B בסך 900 מיליון דולר לפי שווי של 18 מיליארד דולר - אבן דרך מרכזית עבור FTX, ששוויה היה רק ​​1.2 מיליארד דולר לפני שנה.

בסך הכל השתתפו למעלה מ- 60 משקיעים בגיוס הכספים, כולל פרדיגמה, סקויה קפיטל, ריביט קפיטל, נקודה שלישית, Lightspeed Venture Partners, Coinbase Ventures, Softbank, Sino Global Capital, Multicoin Capital, משפחת פול טיודור ג'ונס, VanEck, Circle ומממנים גידור. איזי אנגלנדר ואלן הווארד. במקום להסתמך על בנקאי השקעות שיארגן את הסבב צוות FTX עבד ישירות עם המשקיעים פרדיגם, ריביט ו- BTIG כדי לסגור את העסקה.
FTX, שהושקה במאי 2019, הבדילה את עצמה מענקיות בתעשייה כמו Binance ו- Coinbase בכך שהציעה אפילו לסוחרים חסרי ניסיון פונקציונליות מתקדמת ומוצרי השקעה מתוחכמים, כולל אופציות, עתיד, מוצרי תנודתיות ואסימונים ממונפים. FTX ממוצע של מעל 10 מיליארד דולר בהיקף המסחר היומי; היא הגדילה את ההכנסות פי עשרה השנה פי 75 מאז סבב המימון שלה בסדרה A, שנסגר באמצע 2020, על פי הצהרת החברה.
FTX מונה היום למעלה ממיליון משתמשים רשומים, החל ממשקיעים קמעונאיים ועד סוחרי יום מתוחכמים, משרדים משפחתיים וסוחרים מוסדיים מנוסים. ניתן לייחס פופולריות כה גדלה במהירות למספר חסויות ספורט בעלות פרופיל גבוה שזכתה השנה. בחודש מרץ, FTX קיבלה עסקת זכויות מתנה למשך 19 שנים לזירה הביתית של קבוצת ה- NBA מיאמי היט תמורת 135 מיליון דולר - הפעם הראשונה שחילופי מטבעות מטבעות חסות מקום ספורט מקצועי בארה"ב.
בחודש שעבר הבטיחה החברה שותפויות מותג רב-שנתי עם ארגון הספורט TSM ובייסבול מליגה ליג (MLB) וכינתה את הקוורטרבק של ליגת הכדורגל הלאומית טום בריידי כשגרירה. אשת דוגמנית העל של בריידי, ג'יזל בונדשן, לקחה את תפקיד היועצת ליוזמות סביבתיות וחברתיות ב- FTX. גם בריידי וגם בונדשן לקחו חלק במניות בחברה.
כתוצאה מההשקעה, המנכ"ל סם בנקמן פריד, שהונו של פורבס נאמד בשווי של 8.3 מיליארד דולר נכון לחודש שעבר, עומד להגדיל את עושרו ב-7.9 מיליארד דולר לפחות ל-16.2 מיליארד דולר בסך הכל, ובכך לבסס את מקומו בין העשירים הידועים ביותר בעולם הקריפטו, כאשר יש לו 58% ממניות החברה.
לגבי כניסה לשוק הציבורי טען: "זה משהו שנחשוב עליו באופן פעיל ואנחנו לא יודעים איך זה ייגמר בדיוק. אז מה שאנחנו רוצים לעשות זה להכניס את עצמנו למצב שנוכל לעשות את זה אם אנחנו רוצים אנחנו מוכנים. אין "שעון מתקתק" על הצורך שלנו לצאת לציבור בהנפקה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה