כסף וצרכנות

הונאת ענק בקריפטו: 26 ישראלים עקצו עשרות מיליונים מאמריקאים

משטרת ישראל בשיתוף פעולה עם ה-FBI עלו על הונאה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים במסווה של עסקאות פיננסיות של קריפטו. אמש נעצרו 26 חשודים העובדים במקום, המשטרה דנה בהארכת מעצר של שני החשודים המרכזיים
מערכת ice | 
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס, freepik)
המשטרה עצרה אמש (שלישי) בת"א במסגרת חקירה סמויה חובקת עולם בשתוף ה-FBI,  עשרים ושישה תושבי גוש דן, בחשד לביצוע עבירות מרמה והלבנת הון במסווה של עסקאות "פורקס במטבעות דיגיטאליים", כלפי אזרחים בחו"ל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.
לפי המשטרה, יחידת ההונאה של משטרת ישראל במחוז ת"א ניהלה במהלך החודש האחרון חקירה סמויה בשתוף ה - FBI, שראשיתה בדיווח שהתקבל מארה"ב, בדבר חשד כי קבוצת ישראלים מבצעים הונאה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, כלפי עשרות אזרחים בחו"ל, במסווה של עסקאות פיננסיות בתחום מטבעות "קריפטו".
בתוך כך, בלשי יחידת ההונאה המחוזית ויחידת מג"ב שחר 101 אתרו בתום חקירה סמויה שניהלו בחודש האחרון, את המשרד בת"א ממנו עפ"י החשד בוצעו העסקאות כלפי תושבי ארה"ב, לצד זיהוי מערך ההונאה, המונה למעלה מ - 20 ישראלים העובדים במקום. כאמור, אמש ביצעה משטרת ישראל מעצר של 26 חשודים בארץ, במקביל למבצע מעצרים מתואם, שבוצע באותה עת במדינות נוספות על פני הגלובוס, ע"י רשויות אכיפה נוספות בחו"ל. 
בנוסף למעצר החשודים,  ערכו שוטרי יחידת ההונאה חיפוש ותפיסת מחשבים ואמצעי אחסון דיגיטליים , שעפ"י החשד מהווים ראיות בתיק החקירה.  בכוונת יחידת ההונאה של מחוז ת"א להביא בהמשך היום את 2 החשודים המרכזיים - תושבי גוש דן בשנות ה-30 לחייהם, לדיון בבימ"ש השלום בת"א, בבקשה להאריך את מעצרם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה