כסף וצרכנות

הקנאביס לקראת לגליזציה? החוק עבר בקריאה טרומית

חוק הקנאביס הרפואי שהציע חברת הכנסת שרן השכל עבר בכנסת בקריאה טרומית, חברי הכנסת מהליכוד תקפו את הצעת החוק, שרן השכל, "ביזיון, עושים פוליטיקה על חשבון החולים"
מערכת ice |  10
שרן השכל בתום ההצעה על חוק הקנאביס (צילום שרן השכל)
מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות, אותה הגישה חברת הכנסת שרן השכל. החוק עב בקריאה לאחר הצבעה שמית בה תמכו בהצעה 54 מול 42 שהתנגדו, וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.
החוק מציע להסדיר את שוק הקנאביס לשימוש למטרות רפואיות ולהתיר גידול, ייצור הפצה והחזקה של קנאביס, לצורך רפואי, בכפוף לרישיון שיינתן ממשרד הבריאות ולהוראות החוק המוצע. ההצעה קובעת כי ניפוק של תכשיר קנאביס יעשה על ידי רוקח במתחם מורשה בכפוף למרשם שייתן רופא מומחה ואריזתו של התכשיר תכלול סימון של הרכיבים ושל ריכוז החומר הפעיל. 
ח"כ השכל מסרה, "הקנאביס הרפואי כבר מזמן אינו משמש רק לשיכוך כאב ובישראל כיום ישנם 102,000 מטופלים בקנאביס רפואי, הסובלים כולם ממחלות קשות וחשוכות מרפא חלקן סופניות או מסכנות חיים."
ח"כ מהליכוד תקפו את ההצעה של השכל, יואב קיש אמר, "החוק הזה מיותר ולא צריך אותו, וכולם יודעים שזה רק כדי שלשרן השכל כאילו יהיה הישג. את כל החוק הזה אני כבר העברתי במשרד הבריאות, היא לקחה את מה שאני כסגן שר הבריאות עשיתי. אין שום צורך בחוק הזה, הצורך היחיד זה לחזק את תקווה חדשה שלא עוברת את אחוז החסימה בסקרים" 
ח"כ דוד אמסלם תקף גם הוא, "תקווה חדשה קיבלו ערבויות מאדם שיש לו חברת קנאביס ולכן הם הכניסו את זה להסכמים הקואליציוניים. יש פה עסקת שוחד שלא הייתה כדוגמתה".
ח"כ שרן השכל הגיבה לדברים: "לחברי בליכוד, איזה ביזיון שאתם מנסים לעשות פוליטיקה על חשבון החולים, ח"כ קיש, כל החולים יודעים שלא נעשה דבר. ח"כ אמסלם אני מתביישת, כאשר אנחנו ישבנו יחד כיסא ליד כיסא לא פעם דיברנו איך משמיצים פוליטיקאים ובמקום להיות ענייניים אנחנו מדברים על הנושאים האישיים ואתה פעם אחר פעם עולה לבמה הזו ומכפיש ומשקר. אני מתביישת לשמוע את הדברים האלה."
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    לגליזציה עכשיו
    חולה 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין לאף אחד רשות על גופי אני רוצה לקנות קנאביס בלי האישור הרפואי ולכל אדם בישראל מגיע לרכוש ולעשות ברחוב מבלי להתחבא וחלילה לעבור על החוק ולהרגיש נרדף בידי החוק והשיטור. הכלכלה הישראלית תרוויח על מיסוי מעל 3.5 מיליארד שקל בשנה וחלק מהתקציב הנ"ל יכול לעבור לבתי ספר לחינוך טוב יותר לילדי ישראל
    סגור
  • 7.
    איך זה ליגליזצייה אם זה רק לחולים ורק ברשיון?
    אריה 10/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זו עבודה בעיניים... אפילו החולים לא מעוניינים בחרא הזה, כשיש רגולצייה השירות שהמשינה נותנת הוא תמיד חרא... חולים קיבלו נייס גאי בבית המרקחת במקום קנאביס... ככה זה בישראבלוף... אם זה לא חופשי לכולם 18+ כמו אלכוהול נא לא להשתמש במילה ליגליזצייה... חוצפנים!
    סגור
  • חחחחח מה אתה מקשקש תראה כמה כתבות יש על זה ותבין (ל"ת)
    איתי 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    חשישניקים
    א 10/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מסממים את ההמון ברחוב.
    סגור
  • קנאביס זו תרופה
    חבר 02/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באירופה ובאר"הב ובקנדה מכירים בקנאביס כתרופה ומגיע לכל הבוגרים בישראל ליהנות מהסגולות של צמח המרפא הזה
    סגור
  • 5.
    זה בדיוק המצב היום אז מה מסדירים ?
    אדם 10/2021/14
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא מבין מה החידוש גם היום מנופק קנביס ע"פ מרשם רופא בבתי מרקחת וע"י רוקחים מוסמכים לקנביס. אז מה החידוש ???? מה בדיוק מסדירים?
    סגור
  • 4.
    תשבי בשקט יותר טוב
    משה 10/2021/14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מתגעה במשהו לא כל כך לגיטמי לבדוק לכאורה חיבורים ...
    סגור
  • 3.
    שרן השכל כמשל
    מישאל מור 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    1 2
    בתחום עידוד לשימוש בסמים, שרן השכל מסמלת את הפוליטיקאים החדשים, פני הכלב כפני הדור, לדעתי, שרן השכל כמו רבים אחרים היא אופורטוניסטית בהתגלמותה. כמו כן הרבה חברי כנסת חותרים לאי הפללה של מעשני סמים. כי הם מבינים שבישראל יש הרבה מעשני קנאביס, לכן כל אלה מהווים קהל בעל כוח אלקטורלי רב עוצמה. כיצד הפכה שרן השכל מנערת "שלום עכשיו" לנציגת היימן החדש? היא הייתה פעילה בנערותה ב"שלום עכשיו", השתקעה באוסטרליה למשך שש שנים, פעלה למען איכות הסביבה. היום נחושה להראות שהיא קפיטליסטית לפחות כמו נתניהו. היא דוגמה לאלה שחיים עם רגל אחת (לפחות) בחו"ל. מצד אחד מדברים גבוהה על זכותנו על הארץ ומצד שני בוחרים לבלות את רוב חייהם מחוצה לה. ההורים שלה ירדו מהארץ וגרים בחו"ל היא עצמה בחרה ללמוד בארה"ב מקצוע שאין שום סיבה ללמוד דווקא שם ולא בארץ ובילתה 6 שנים באוסטרליה לפני שנזכרה שהיא בכלל ציונית. היא דור העתיד במפלגה. שילוב של מראה מצודד, עודף מוטיבציה ,עם ארומה של פרוטקציה. https://www.haaretz.co.il/magazine/1.2736311
    סגור
  • 2.
    שרן השכל קנאביס
    מישאל מור 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לדעתי, בתחום עידוד שימוש בסמים, עם הבחירה צריכים להתגאות בדמויות כמו שרן השכן. היא אשת מופת! משווקת את עצמה בכל במה אפשרית. די בכך ששירתה במג"ב להקנות לה זכויות, ראייה והבנה רחבה. למרות גילה הצעיר יש לה חשיבה מעמיקה בכל תחום אפשרי. היא הולכת לפני המחנה! לפי תדירות הופעותיה בתקשורת תגיעה רחוק. עושה רושם שמעולם לא קם לעם ישראל דמות מופת כמוה! גם ההיסטוריה שלה מסמלת את היסטורית עם ישראל! חזרה מהגלות כמו קנדה ואוסטרליה ! היא ליבראלית וסמל הדמוקרטיה בכל רמ"ח אבריה. היא מסמלת את החופש, כולל חופש להידבק בקורונה. היא ערה לרצון העם! לכן עומדת גם בראש השדולה למען אי הפללה בשימוש בקנאביס! כל הכבוד ,אישה אמיצה, כך העם המסומם יתמודד עם מגפת הקורונה! למעשה אנו חיים בחברה מופתית או שמה כמו שנאמר 'הבל הבלים הכל הבל!'?
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    אלי 10/2021/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אל תירפנה ידייך , חברת הכנסת השכל. המשיכי בפועלך
    סגור