כסף וצרכנות

האם שליחי וולט יקבלו לראשונה דמי ביטוח לאומי?

ביטוח לאומי פתח בבירור נגד וולט האם עליה לשלם למאות שליחיה ביטוח לאומי. בוולט ינסו לשכנע כי השליחים בוחרים מתי לעבוד וכמה ולמעשה הם עצמאים. בביטוח לאומי לא השתכנעו עדיין
מערכת ice | 
וולט (צילום וולט)
מאות שליחי רשת וולט wolt אולי יקבלו מתנה מהמדינה, לאחר שהביטוח הלאומי פתח בבירור מול הרשת לאחר שנמנעה להפריש דמי ביטוח לאומי בעבור שליחיה, כך על פי חשיפה של הפרשן הכלכלי של חדשות 13 מתן חודורוב.
לדבריו, בכיר בחברת וולט תושאל בביטוח הלאומי ונשלח אליו מכתב ממחלקת הגבייה של הביטוח הלאומי ולאחר בקשת וולט, החל שיח בין הצדדים אם חברת וולט בכלל צריכה להפריש דמי ביטוח לאומי למאות השליחים שעובדים אצלה ברחבי הארץ.
בוולט טוענים שמעמדם של השליחים עם כעצמאים ועליהם מוטלת החובה להפריש לעצמם את דמי הביטוח הלאומי שכן מודל ההעסקה שלהם הינו "גמיש", היינו: השליחים בוחרים מתי נוח להם לעבוד וכמה שעות לעבוד. בביטוח הלאומי לא השתכנעו בינתיים מהטיעון ובוחנים אם בכך שהשליחים עובדים באופן רציף עבור לקוחות החברה, תחת המותג של החברה, ודרך אותה אפליקציה, למעשה זה הופך אותם לשכירים בפועל. המשמעות: זכאות לביטוח לאומי על חשבון החברה.
בחברת וולט נמסר לחדשות 13: "החברה הביאה לישראל את בשורת הכלכלה הגמישה שלפיה שליחים המתקשרים עמה מרוויחים סכומים יפים במסגרת ההתקשרות שלהם ומקבלים חופש מלא במסגרת ההתקשרות שלהם. וולט נמצאת בשיח עם הביטוח הלאומי על אופן התייחסות למודל ההעסקה ונעבוד ביחד איתם למען רווחתם של השליחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה