כסף וצרכנות

לראשונה בהיסטוריה: ירידה במכירות בבלאק פריידיי ברשת

לפי נתונים שנאספו ממיליוני עמודי מכירה בארה"ב, תושבי המדינה קנו ביום שישי האחרון פחות מאשר ביום שישי המקביל לפני שנה. גם בחנויות נרשמה ירידה במכירות לעומת היום המקביל לפני המגפה – אך ייתכן שהמגמה הכללית שונה
מערכת ice |  2
שופינג באירופה (צילום Pexels)
"יום שישי השחור", יום הקניות הרשמי הראשון של עונת החגים הנוצרים שחל בסוף השבוע האחרון, היה הראשון בהיסטוריה שבו נרשמה ירידה ברכישות של אמריקאים ברשת, כך מדווחת Adobe. לדבריה, סך הרכישות של תושבי ארה"ב ברשת ביום שישי האחרון הסתכם ב-8.9 מיליארד דולר – ירידה קלה של כאחוז לעומת 9 מיליארד דולר לפני שנה.
עם זאת, אדובי ציינה כי הירידה לא בהכרח אירעה בשל משבר כלכלי, אלא בשל העובדה שעונת הקניות החלה השנה מוקדם מהרגיל, בעיקר בעקבות משבר האספקה שגורם להארכת זמני המשלוח וגורם לקונים לנסות להזמין מוקדם ככל האפשר. החברה ציינה כי ראתה השנה עלייה של 124% במספר ההודעות נוסח "המלאי אזל" באתרים לעומת כמות ההודעות הללו ב-2019. לדבריה, בחג ההודיה – יום חמישי האחרון – נשמרה רמת המכירות ברשת על סכום כולל של 5.1 מיליארד דולר, כפי שהיה לפני שנה. כל זה לפי טריליון כניסות לאתרי קניות אמריקאים שהחברה מנתחת.
ויווֶק פַּנְדיה, אנליסט מוביל באדובי, אמר כי "קונים נוקטים ביותר אסטרטגיה בקניות המתנות שלהם, קונים מוקדם יותר בעונה ומתגמשים באשר לזמן שבו הם קונים כדי לוודא שיקבלו את הדילים הטובים ביותר". החברה צופה שמחר, ב"סייבר מאנדיי", יבוצעו בארה"ב קניות בסכום כולל של בין 10.2 ל-11.3 מיליארד דולר.
סקר של התאחדות הקמעונאים הלאומית בארה"ב הציג תמונה דומה: 66%, המייצגים 158.3 מיליון אמריקאים, התכוונו לבצע קניות בסוף השבוע האחרון של נובמבר – עלייה של 1.1% לעומת 2020, אך ירידה של 4.2% לעומת 2019. 64%-65% התכוונו לרכוש בחנויות פיזיות, לעומת 50%-51% בלבד בשנה שעברה, במה שנראה כרגיעה בבהלת הקורונה, רגע לפני שהתגלה ווריאנט האומיקרון החדש.
גם לפי חברת הייעוץ Sensormatic Solutions, התנועה בחנויות בבלאק פריידיי עלתה ב-47.5% לעומת השנה שעברה, אך עדיין היתה נמוכה ב-28.3% לעומת 2019. בחג ההודיה, יום קודם לכן, עמדה התנועה בחנויות על 90.4% פחות מה-2019, לאחר שחנויות רבות סגרו את שעריהן מחשש להדבקה המונית בשל הצפיפות של הקונים המסתערים עליהן בימי המבצעים.
בראיין פילד, מנהל בכיר לייעוץ קמעונאות עולמי בחברה, אמר כי "ברור שקונים מבצעים את הקניות מוקדם יותר בעונה הזו, כפי שעשו בעונה הקודמת". הוא הוסיף שהסיבות הן חששות מהמגפה ומקשיי האספקה הגורמים למחסור במוצרים ועיכובים במשלוחים. לגבי ווריאנט האומיקרון הוא אמר: "אם נתחיל לראות התפרצויות בארה"ב, מה שיוריד לדעתי את התנועה יהיה אם ממשלות וקהילות יפתחו בגל סגרים נוסף. אחרת, אני חושב שהמגמות יהיו דומות למה שאנו מצפים שיהיו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בלאק זבל שקרנים העלו מחירים כך לא היה שווה לקנות (ל"ת)
    מומי 11/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    יש הכל (ל"ת)
    אין מה לקנות 11/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור