כסף וצרכנות

בשורה מדהימה לישראלים: הפטור מויזה לארה"ב קרב, אלה ההערכות

אחרי הדיווחים בחודש שעבר על הכוונה להכניס את ישראל לתוכנית הווייבר, השרה איילת שקד נפגשה עם שגריר ארה"ב הנכנס שהציג לה את הנתונים שנדרשים לקבלת הפטור. לפי ההערכות - זה ממש מעבר לפינה 
מערכת ice | 
דגל ארה"ב (צילום Frank Brueck)
שגריר ארה"ב הנכנס, תום ניידס החל השבוע את תפקידו בשגרירות בישראל ומפגישה עם שרת הפנים איילת שקד דן עם השרה על תנאי הממשל האמריקני לקידום הפטור מוויזה לאזרחים ישראלים. ניידס מסר לשקד נתונים המשקפים את שיעורי הסירוב לויזה שניתנו לישראלים. לאור הנתונים שעברו לשרה, העביר השגריר גם את התנאים הנדרשים לכניסה של ישראל לתוכנית ווייבר, במסגרתה מדינות שיעמדו בתנאים מסוימים ייכנסו לרשימת הפטורות מבקשת ויזה.
הנתונים של שגריר ארה"ב בישראל מצביעים על נסיבות דחיה שמקורן בעניינים טכניים – שמהוות 40% מכלל סירובי הוויזה לישראלים. בין התקלות הנפוצות שחוסמות קבלת ויזה נכללים הגשת מסמכים לקויה, העברת נתונים שגויים לשגרירות כמו מספרי טלפון ותמונה בלתי מעודכנים, וכדומה. כל אלה גורמים לסימון הבקשות כמסורבים, מה שגורר בעיית ערעור בהמשך.
תנאי ההצטרפות לתוכנית פטור מויזה לכל מדינה המעוניינת בכך, כולל עמידה בדרישות שונות בתחום הביטחון, אכיפת החוק וההגירה. ממשרדו של השר לביטחון המולדת בארה"ב, אלחאנדרו מיורקס נמסר בעבר כי בין התנאים נדרש שהמדינה המועמדת לא תחזיק במקרי סירוב ויזה של יותר מ-3% מבין המבקשים, וכן שיתופי פעולה עם הרשויות האמריקאיות בענייני ביטחון ומלחמה בטרור וכן בענייני אכיפת חוק.
 
נכון להיום נתוני הסירוב עומדים על שיעור של 5% מכלל הבקשות, אבל קיים כאן סעיף נוסף מבחינת האמריקאים, שדורשים מישראל שיפור יחס בכל הנוגע לאזרחים אמריקניים ממוצא פלסטיני, גורמי הביטחון בישראל. גורמי הביטחון הקשורים לנושא כנראה ישיישרו מול הבקשה הזאת שמהווה תנאי הכרחי לקידום הפטור, ובינתיים ניתן לדבר על הערכות למימוש התוכנית וביטול הויזה, שיתרחש בסוף השנה הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה