כסף וצרכנות

בדרך לפטור מויזה לארה"ב? זו ההודעה של ממשלת ביידן

האם הויזה הנחשקת לאזרחים ישראליים סוך סוף בדרך? הודעה של השר לביטחון המולדת בארצות הברית חשפה את המועמדות של ישראל לפטור, מתי זה יקרה בפועל?
שירה יום טוב |  5
גו ביידן (צילום Official portrait of United State)
הויזה האמריקאית תבוטל עבור ישראלים? אתמול הכריז השר לביטחון המולדת בארה"ב, אלחאנדרו מיורקס כי ישראל היא בין ארבע מדינות שנשקלת עבורן הצטרפות לתוכנית פטור מויזה. מיורקס אמר, "יש לנו ארבע מועמדות – ישראל, קפריסין, בולגריה ורומניה. אנחנו מאוד מתמקדים בתוכנית".
בעקבות כך, שרת הפנים איילת שקד עתידה לטוס לארה"ב כדי לקדם את ולהיפגש עם מיורקס ולדון בתוכנית ובצירוף של ישראל אל רשימת המדינות העומדות על הפרק. משמעות הפטור מויזה תאפשר לישראלים שאינם נושאים באזרחות אמריקאית, לטוס לארצות הברית ללא הנפקת אישור ויזה מיוחד עד לתקופת שהות של 90 יום. 
תנאי ההצטרפות לתוכנית פטור מויזה לכל מדינה המעוניינת בכך, כולל עמידה בדרישות שונות בתחום הביטחון, אכיפת החוק וההגירה. ממשרדו של מיורקס נמסר בעבר כי בין התנאים נדרש שהמדינה המועמדת לא תחזיק במקרי סירוב ויזה של יותר מ-3% מבין המבקשים, וכן שיתופי פעולה עם הרשויות האמריקאיות בענייני ביטחון ומלחמה בטרור וכן בענייני אכיפת חוק.
יחד עם הבשורה, יש לומר כי לא מדובר במהלך מידי, התוכנית המדוברת עתידה להעביר את המועמדות של ישראל במבחן של כל הפרמטרים הנדרשים מבחינת הרשויות בארה"ב. מי שבסופו של דבר יחליט בנושא יהיה ג'ו ביידן שרק בעוד כשנתיים תגיע ההכרעה לפתחו בתום בירור הרשויות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    יש מחיר ביטחוני למהלך
    רונן 12/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התנאי הוא שישראל תהיה חייבת להכניס מחבלים פליסטינים עם דרכון אמריקאי. ארה"ב היא מדינה חולה גוססת מלאה בסמים נשים מופקרות . והכסף זה אלוהים . לכו לדרום אמריקה ללא ויזה אנשים טובים ושמחים לכו להודו למזרח הרחוק למזרח אירופה גם יותר זול גם אנשים טובים וגם יהיו נחמדים אליכם ללא ויזה . (חוץ מאוקראינה)
    סגור
  • 4.
    ויזה לארה"ב??
    אזרח שומר חוק 12/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבת ברית של האמריקאים ואנחנו צריכים לחכות לכניסה ללא ויזה? הזויי ביותר.אבל יש ישראלים ויש מגזר שבגללו אנחנו סובלים.גם כן בת ברית שמוכרת אותנו לאט לאט.
    סגור
  • 3.
    מה חדש ה-3 אחוז הזה אנחנו שומעים 30 שנה
    אבי 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ,.....
    סגור
  • 2.
    חחחחח תמשיכו לקוות ולחכות.פטור?בחלום... (ל"ת)
    גמיש 2000 11/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מענייין...האמריקאים טוענים לאורך שנים
    צדק 10/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שאנחנו בני ברית הכי חזקים שלהם ואנחנו ברשימת המתנה לפטור בזמו שמדינות הזויות יש להם פטור מהצורך בויזה כמה מעניין......
    סגור