כסף וצרכנות

הביטוח הלאומי בהודעה דרמטית: זה הסכום ששולם לדמי בידוד

נציג הביטוח הלאומי טען בוועדת העבודה כי עד כה 12 אלף מעסיקים הגישו בקשה לדמי בידוד עבור 102 אלף עובדים ושולמו כ-550 אלף ימי בידוד, כ-159 מיליון שקל, הוארך בוועדת העבודה והרווחה: תשלום דמי הבידוד לשכירים
מערכת ice |  10
החזר כספי על ימי הבידוד (צילום freepik, פלאש 90)
וועדת העבודה והרווחה האריכה היום (רביעי) את הוראת-השעה לדמי בידוד לשכירים, בצו תכנית הסיוע הכלכלי בתקופת הקורונה. יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום (העבודה) אמרה כי מדובר בהסדר מוסרי וצודק, ומאזן עם צרכי המשק, וציינה את אפשרות ההורים-לילד-בבידוד להיעדרות לסירוגין.
עובד שהיה בבידוד בשל חשש להידבקות בנגיף הקורונה או בשל חובת בידוד של ילדו, וכן עובד שאינו חייב בבידוד אך נעדר מעבודתו בשל חובת בידוד של ילדו, עשוי להיות זכאי לדמי בידוד מהמעסיק עבור ימי היעדרותו מהעבודה. חיום הבידוד הראשון הוא על חשבון העובד. ימי הבידוד הראשונים, הם על חשבון ימי המחלה עד שלושת הימים הראשונים בלבד. כן משתנה האם הבידוד עקב העובד עצמו – או בגלל בידוד ילדו. הורים-עובדים יוכלו להיעדר מהעבודה – לסירוגין.
 
גובה דמי הבידוד עשוי להשתנות בין עובדים מחוסנים, מחלימים או מנועי חיסון ועובדים שאינם מחוסנים. עובד שנכנס לבידוד בשל הגעתו מחו"ל אינו זכאי לדמי בידוד אלא אם נסע לחו"ל מטעם המעסיק, ועובד הנמצא בבידוד בשל היותו חולה מאומת יהיה זכאי לדמי מחלה ולא לדמי בידוד. משה אבוטבול (ש"ס) קרא להעניק יותר ימי חופשה להורה לילד עד גיל 3, וביקש את סיוע יו"ר הוועדה בגיוס רוב בקואליציה לכך.
נציג הביטוח הלאומי, סיפר כי עד כה 12 אלף מעסיקים הגישו בקשה לדמי בידוד עבור 102 אלף עובדים ושולמו כ-550 אלף ימי בידוד, כ-159 מיליון שקל. הבקשות מאושרות בדרך כלל עד שבועיים. בנוסף להורים השומרים על ילדם לסירוגין, יופחת יום הבידוד הראשון רק לאחד מהם. 
לטענת עו"ד מוריה ברבי, נציגת אגף העבודה בהתאחדות התעשיינים, אין להאריך את הוראת-השעה, ויש להבחין בין מחוסנים ללא-מחוסנים. "מי שבוחר לא להתחסן משית עלויות על המעסיקים, מלבד ההוצאות האחרות על הקורונה". יו"ר הוועדה דחתה דברים אלו, כי החוק מאפשר ללא-מחוסנים להיבדק. 
לדברי טובה בסר, נציגת האוצר, כיוון שהמדינה לקראת גל חמישי אנו תומכים בהארכה, וכיוון שמדובר בעלויות גבוהות במיוחד, ואנו רוצים כל-העת לבדוק את ההשפעה על המשק, אין לקבוע זאת כהוראת-קבע – לשנה.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    מה לא הבנתם, תכנון מס של עשירים זה מה שיש ללמוד
    חחחח 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשיאים מכניסים כסף תחת פטורים ולא הכנסה פעילה ירושות, פנסיות שכר דירה. ירושות זה בסדר כי שולם מס על הכסף פעם אחת.. הרבה עשירים הילדים עובדים באירןפה בארץ תיק מס קטן בארץ מינימום בטוח לאומי. ביטוח בריאות חינם. לא יורדים, טסים וחוזרים. בכיף בלואוקוסט. 20 אירו.
    סגור
  • 8.
    הכותרת צריכה להיות שונה.
    דודו 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הודעה דרמטית של הביטוח הלאומי. כמה אנשים זכאים לא קיבלו ביטוח לאומי למרות שמגיע להם. ביטוח לאומי מנוהל ע"י כנופיה שמזרימה משכורות לאנשיה ומעסיקה רופאים מטעם רק כדי לדחות תביעות צודקות.
    סגור
  • 7.
    כולם חוגגים על הקופה שלנו
    מירב 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לנו לא השאירו מספיק כסף לקיום זה הביטוח שלנו המעסיקים יקבלו. המלונות הגדולים שמלבינים כספים לא חוקיים יקבלו. העולים שרצחו יהודים במלחמת העולם יקבלו. המחבלים ומשפחותיהם יקבלו רק אנחנו נשארים בלי כסף לחשמל ואוכל כשפעם אנחנו וצריכים ביטוח לאומי תמותו כולכם
    סגור
  • 6.
    גל חמישי
    אילי 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי מדיניות המערכת אתם לא מפרסמים את מי שחושב אחרת ונותן מידע אמיתי וכך עוד הרבה אנשים ימותו כי לא יודעים את האמת הגראפן אוקסיד חייבים לחסן כל 3 חודשים כי הוא מתפוגג הוא שגורם לדלקת שריר הלב לשבץ מוחין פקקת ורידים כרישי דם ועוד דברים שלא מספרים הנונטכנולוגיה שבחיסון הוא יגרום לסרטן ברגע שהבן אדם יחשף לאנטנות גי חמש וכל התקדורת בעולם רתומה לשקרים דל משרד הבריאות העולמי קרטל עולמי לדילול אוכלוסיה והעם עדר כמו שאמר קיסינגר ב2009 ברגע שתסכימו לחיסונים נוכל לקחת גם אברים שלכם גם גניטקה של ילדים חברות התרופות יעשו מיליארדים ואוכלוסיה תצטמצם
    סגור
  • תניח לנו
    שחרר 12/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקווה שאתה לוקח כדורים. רק בריאות
    סגור
  • 5.
    גל חמישי
    אילי 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תבינו כת 3 חודשים ימציאו גל חדש כי הגראפן אוקסיד הרעלן שנמצא בחיסון מתפוגג אחרי 3 חודשיםוחיים לתת שוב חיסון עש שימוטט את הבן אדם הגיע הזמן לראות את האמת
    סגור
  • 4.
    למה לא מחוסנים צריכים להיות נטל על ביטוח לאומי?
    דנה 12/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 6
    הרי כולנו משלמים ביטוח לאומי, אבל למה לא מחוסנים שחולים פתאום בקורונה, צריכים להיות נטל על המעסיקים שלהם? ולמה העצמאיים לא נכנסים למודל זה? גם אנחנו משלמים ביטוח לאומי כחוק!
    סגור
  • 3.
    עצמאיים
    מירל 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מדוע לא מגיע לעצמאים ימי בידוד בתשלום
    סגור
  • 2.
    מצב הכלכלה
    סלין 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ליברמן דחוף הביתה לישון
    סגור
  • 1.
    ומה עם עצמאיים?!
    מרדכי 12/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    משלמים ביטוח לאומי ומיסים כמו כולם ויותר אבל בבידוד שיסתדרו בעצמם
    סגור