תקשורת ומדיה

הארץ פרסם טור מכחיש קורונה וחטף "נפלתם על הראש"

עיתון הארץ שיתף בטוויטר כתבה המבקרת את קבלת ההחלטות של המומחים וקבינט הקורונה בנוגע להטלת ההגבלות על הציבור. עם זאת, הכותרת שניתנה לכתבה גרמה לאנשים לחשוב שמדובר בטור דעה שסבור שהקורונה היא סתם עוד שפעת
מערכת ice |  2
עמוס שוקן (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
"שיעור אחד שלימדה הקורונה את מקבלי ההחלטות בישראל הוא צניעות", כתב אבי בר אלי בספק ידיעה ספק טור דעה בדה-מרקר, "בהתמודדות עם נגיף חדש ומתעתע התברר כי החוכמה לא מצויה בידי הימין, לא בשמאל וגם לא בידי מומחי הבריאות — גם אם אלה מסרבים להכיר בכך. שולי הדרך מלאו "מומחים" שקפצו גבוה מדי, בטוחים מדי והתרסקו."
הכתבה, שמבקרת את המומחים האמונים על הטיפול במגיפה במשרד הבריאות, מטילה ספק בגישה המחמירה שנוקטים בה המומחים וסוחבים אחריהם את בכירי הממשלה להחרמת ההנחיות, במקום לנהל את הדיונים על ההגבלות יחד עם שאר גומרים, כלכליים לדוגמא.
למרות שהכתבה עניינית ומציעה חשיבה אחרת על הטלת ההגבלות, היא קיבלה כותרת שנויה במחלוקת שבין היתר נכתב בה "המחלה קלה..ממש כמו שפעת. אז למה לבודד מיליון ישראלים?"
 
הכתבה שותפה בטוויטר של "הארץ", וקיבלה תגובה ממנכ"ל פורום קהלת מאיר רובין, שתייג את מו"ל העיתון עמוס שוקן וכתב "נפלתם על הראש?" נועם לויתן מעמותת "מדעת" שיתף את הציוץ של רובין והוסיף שעיתון הארץ מרבה לתת במה לטורי דעה שסותרים את המידע המדעי על הקורונה, וגם קרא לבטל את המנוי לעיתון הארץ.
שוקן ענה לו בתגובה:" נעם זה לא טור דעה שסותר משהו. זה בעיקר דיווח עם פרשנות, ונראה לי לגמרי בסדר." ולאחד ששם לב שהכותרת קצת סותרת את ההנחה שהקורונה היא לא סתם שפעת, ענה שוקן: "מי שקורא את הדיווח של אבי בר אלי מבין שאת זה אמר אביגדור ליברמן בישיבת קבינט הקורונה." ובכל זאת, קשה להתעלם מהישירות שבו הושם המשפט הזה ככותרת ראשית, ולא כציטוט
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אי שום דבר ישראלי בהארץ. תעמולן זר ואנטישמי (ל"ת)
    גרמנים 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מרץ = משרד הבריאות = "הארץ" (ל"ת)
    אלון 12/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור