כסף וצרכנות

בדרך לקריסה? זה מה שקרה לבורסות הקריפטו בסוף השבוע

6 בורסות קריפטוגרפיות זכו בימים האחרונים לביקור מצד רשויות המס, שגבו מהן מיליוני דולרים. הבורסה הראשונה שעליה פשטו הפקידים: אנחנו שילמנו מס, יש אי בהירות בחוקים

יאיר מור |  1
מטבעות קריפטוגרפיים (צילום pexels, unsplash)
יותר מ-50 סוכנים מטעם רשויות המס של הודו פשטו בימים האחרונים של 2021 על שש בורסות קריפטו הפעילות במדינה, במסגרת חקירה בחשד להעלמות מסים מצד פלטפורמות מסחר במטבעות ונכסים קריפטוגרפיים אחרים כגון NFT (פריטי אספנות ייחודיים מבוססי קריפטו), כך דיווחה התקשורת במדינה בסוף השבוע.
 
הפשיטה נערכה על ידי מחלקת מס הטובין, השירותים והבלו של אזור מזרח מומביי. הבורסה הראשונה שעליה פשטו הסוכנים היא WazirX, השייכת לבורסת הקריפטו הגדולה בעולם – ביננס. הסוכנים גילו כי החברה העלימה לכאורה מסים בגובה 405 מיליון רופי, שהם כ-5.5 מיליון דולר, וגבו ממנה כתוצאה מכך סכום של 492 מיליון רופי, שהם כ-6.6 מיליון דולר, המהווה את סכום המס שהועלם בתוספת ריבית, הצמדה וקנס.
"משלם המסים (הבורסה) גובה עמלה על כל פעולה במטבעות קריפטו גם מהקונה וגם מהמוכר", הסבירה הרשות. "עם זאת, שיעור העמלה שונה לשתי הפעולות. הפעולה ברופי עולה עמלה של 0.2% בעוד שהעברה ב-WRX (מטבע ייחודי של הבורסה הזו) עולה 0.01%. משלם המסים שילם לנציבות מומביי המזרחית רק על עמלות שהרוויח מפעולות ברופי, אך לא שילם על עמלות שהרוויח מ-WRX. מס נציבותי בשיעור של 18% תקף לכל עמלות הפעולה הללו".
 
WazirX, מצידה, טענה כי לא התכוונה להעלים מס וכי הסיבה לכל העניין הוא אי בהירות בחוקי המס. "שילמנו כחוק מס של מיליונים בכל חודש", אמרה הבורסה, והוסיפה כי "שילמנו על דעת עצמנו מסים נוספים כדי לשתף פעולה ולציית לחוק".
לאחר הפשיטה על WazirX, פשטה הנציבות על 5 בורסות נוספות – Coinswitch, Kuber, CoinDCX, BuyUCoin ו-Unocoin – וגבתה מהן סכום כולל של 300 מיליון רופי, שהם כ-4 מיליון דולר, על העלמות מס.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה טוב אם לוקחים מסים אז המדינה מקירה בהם (ל"ת)
    ראובן 01/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור