דיגיטל וטק

ראש ממשלת הודו נגד קריפטו: "הורס את הנוער"

מנהיג הדמוקרטיה הגדולה בעולם יצא נגד השימוש במטבעות דיגיטליים, וקרא לשיתוף פעולה בין ממשלות כדי להילחם בענקיות הטכנולוגיה, שלדבריו משתמשות במידע ככלי נשק

יאיר מור | 
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי (צילום Global Panorama, Narendra Modi / flickr)
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, רוצה הרבה יותר רגולציה ממשלתית על תחום הקריפטו – גם במדינת הענק בה הוא שולט וגם בשאר העולם, כך הוא אמר במסגרת ועידת הווידאו "דיאלוג סידני" שנערך אתמול (ה') על ידי המוסד למדיניות אסטרטגית באוסטרליה.
 
"חשוב שכל האומות הדמוקרטיות יעבדו על זה יחד ויבטיחו שזה לא מגיע לידיים הלא נכונות, מה שיכול להרוס את הנוער שלנו", אמר מודי בנוגע לתחום בקריפטו.
דבריו של מודי לא מאוד מפתיעים: מנהיג הדמוקרטיה הגדולה בעולם הוא מתנגד גדול לקריפטו, ולאחרונה אף הציעה ממשלתו הצעה שנאלצה לבסוף לגנוז, לפיה ייאסר לחלוטין השימוש בקריפטו במדינה. השבוע דווח כי היא עובדת על הצעה חלופית, לפיה ייאסר שימוש במטבעות קריפטו כאמצעי תשלום, אך יותר מסחר בהם כנכסים.
לא רק על תחום הקריפטו היה למודי מה להגיד: הוא דיבר על המאבק ההולך ומתגבר בין מדינות לחברות טכנולוגיה רב-לאומיות עצומות עם מספר משתמשים וכמות הכנסות שהופכים אותן לבעלות עוצמה של מדינות ממש. לדבריו, טכנולוגיה ומידע הן כלי נשק. "פתיחות הוא כוחה (הגדול) של דמוקרטיה. אל לנו להרשות למעט אינטרסים מושקעים לנצל לרעה את הפתיחות הזו", הוא אמר והציע שיתוף פעולה בינלאומי בתחום הסייבר על מנת "למנוע מניפולציה של דעת הציבור" – כלומר, לפיקוח על רשתות חברתיות.
הוא גם הציע את הודו כתחליף לסין בתחום ייצור המוצרים הטכנולוגיים – מיזם שעד כה הצליח בעיקר להוביל יצרניות טלפונים כגון שיאומי לפתוח מפעלים בהודו, המייצרים את הדגמים הזולים ביותר שלהן – אך לא שום דבר מעבר לזה.
"אנו נמצאים ברגע היסטורי של בחירה", הוא סיכם. "האם הטכנולוגיה תהיה כלי לשיתוף פעולה או לעימות? לכפייה או לבחירה? לשליטה או לפיתוח? ודיכוי או להזדמנות?" הוא הבטיח כי בכל מקרה, הודו "מוכנה להתרומם ולמלא את אחריותה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה