כסף וצרכנות

אלפי אנשים הפכו לעשירים בסוף 2021 – ואז קרה אסון

עשרות אלפי אנשים גילו לפני כשבוע בחשבונות הבנק שלהם "מענקים" נדיבים לכבוד סוף השנה - אלא שאז התברר שהמענקים הללו לא הגיעו ממי שהיה חתום עליהם
מערכת ice |  1
כספומט (צילום freepik)
אלפי תושבים בבריטניה גילו בבוקר חג המולד כי קיבלו מתנות בלתי צפויות בדמות תשלומים כפולים ממעסיקיהם או לקוחותיהם, כך דיווחה התקשורת במדינה בסוף השבוע האחרון.
 
עד מהרה התברר כי מדובר בטעות של בנק סנטנדר, הבנק הרביעי בגודלו באירופה (אחרי HSBC הבריטי ושני בנקים צרפתים). הבנק הודה כי בשל מה שכינה "בעיות תזמון", פעולות תשלומים של 2,000 חשבונות עסקיים הוכפלו, מה שגרם להפקדות בסכום מצטבר של 130 מיליון ליש"ט ב-75,000 חשבונות בנק של עובדים וספקים ברחבי המדינה.
דובר הבנק מסר לרשת הטלוויזיה הכלכלית CNBC כי "אנו מצטערים על כך שבשל תקלה טכנית, תשלומים מסוימים מלקוחותינו הארגוניים הוכפלו בטעות בחשבונות הנמענים. אף אחד מלקוחותינו לא נשאר בשום שלב ללא כספים כתוצאה מכך, ונעבוד קשה עם כל בנק ברחבי בריטניה כדי להחזיר את התשלומים הכפולים במהלך הימים הקרובים". הוא ציין כי קיימת מערכת כלל-בנקאית מסודרת לעבודה משותפת במקרים כאלו, כך שזה לא אמור להיות מסובך מדי לאסוף את הכספים שחולקו בטעות.
ב-BBC הוסיפו כי הכסף לתשלומים הכפולים לא יצא מחשבונות לקוחות הבנק, אלא מהבנק עצמו – אך לפי ראיונות שקיים תאגיד השידור הבריטי עם שני מנהלי כספים בחברות שסיפרו כי חג המולד שלהם נהרס לאחר שחשבו שמדובר בטעות מצידם שעלולה לגרום לפיטוריהם, משתמע כי לפחות בחלק מהמקרים הכספים כן הגיעו מהחשבונות של הלקוחות, שכעת חרדים לגורל הכסף.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כסף זה רק שורה בדטבייס של מחשב
    המורה שלך 01/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זהו. זה הכל.
    סגור