כסף וצרכנות

הכנסת תכריע על מס לסיגריות אלקטרונית, אראל סגל: "טמטום"

ועדת הכספים נחושה למסות את הסיגריות האלקטרוניות ותקיים על כך דיון בטרם ייפקע הצו. פרופ' חגי לוין בירך: "סיגריות אלקטרוניות מהוות סיכון משמעותי עבור בני נוער, עשויות למשוך צרכנים שאינם צרכני טבק ולמנוע ממעשנים להגמל", ואראל סגל תקף
מערכת ice |  4
אראל סג"ל (צילום גיא גלעד עבור 103fm)
ועדת הכספים קיימה היום (חמישי) דיון קצר לעניין הצווים למיסוי נוזל לסיגריות אלקטרוניות וסיגריות אלקטרוניות חד פעמיות. תוקף הצו אמור לפקוע מחר מחר, ביום שישי, ובוועדה החליטו להאריך את הצו בשבוע נוסף על מנת לקבוע דיון מסודר על כך.
נזכיר: הצו קובע כי לגבי נוזל לסיגריה אלקטרונית וסיגריה אלקטרונית חד פעמית - יחול מס קניה המקביל בשיעורו למס המוטל על סיגריות רגילות ועל טבק לגלגול.
 
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר שהשתתף בדיון באמצעות מערכת הזום: "נוצר מצב שלא יכולנו לקיים את הדיון המעמיק שנדרש לצו הזה, היות שאני חיובי. לכן אני מבקש להאריך את תוקף הצו בשבוע אחד, על מנת שנוכל לסיים את הדיון שהתחלנו, בשבוע הבא. אנחנו צריכים לשמוע את כל הגורמים ולקבל תשובות ממשרד הבריאות ולקבל החלטות, לכן אני מבקש מחברי הוועדה להאריך את הצו בשבוע".
פרופ' חגי לוין יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, בירך על ההחלטה בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי "מצפים מהוועדה להשלים בשבוע הבא את הדיון ואת תיקון העיוות שנגרם מהיעדר המס על סיגריות אלקטרוניות. היעדר המס בעשור האחרון פגע בבריאות הילדים והצעירים בישראל".
 
לדבריו, "יש להקצות מכספי המס למניעת נזקי מוצרי העישון והטבק בישראל ולשפר את ההגנה על ילדי וצעירי ישראל: לאסור טעמים, להעלות גיל איסור המכירה ולאכפו, למנוע מכירה ליד מוסדות חינוך על ידי רישוי עסקים, לחייב אזהרות בתמונות ולהקים יחידה לאומית למאבק בעישון, בהתאם להחלטת ממשלה מ2011".
העיתונאי אראל סגל תקף את דבריו: "טמטום מוחלט, אתם מחזירים את מי שעבר לאדות לסיגריות רק בישראל נוהגים כך בכל העולם לועגים לכם".
 
על כך השיב פרופ' לוין: "המס מגן על צעירים שמתמכרים יותר ויותר לסיגריות אלקטרוניות. ממסים גם במדינות אחרות. ב- 28 מדינות חל איסור מכירת כל הסוגים של סיגריות אלקטרוניות. ב- 54 מדינות ישנה רגולציה הדוקה, שלוקה בישראל. סיגריות אלקטרוניות מהוות סיכון משמעותי עבור בני נוער, עשויות למשוך צרכנים שאינם צרכני טבק ולמנוע ממעשנים להגמל. חכם לא לעשן".

אראל סג"ל נוטש את השידור ברדיו 103. מן הארכיון
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לא קראתי. מספיקה כותרת מטומטמת על יש לא חכם.
    רויטל 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לא הבנתי מה בכלל מצוטטים אותו? מי הוא?
    סגור
  • 3.
    כשאני צריך להחליט למי להאמין,לסגל או פרופ' לוין,ברור
    הטבח השבדי 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    5 1
    למי אני מאמין.לפרופסור חגי לוין.אראל סגל,האם אתה יכול להפריך את דברי פרופסור לוין?האם יש לך הוכחה שבכל העולם צוחקים עלינו?ואסיים בציטוט של המשורר הלאומי ביאליק שהיה מעשן כבד,שאמר:"בצד אחד אש,בצד שני טיפש,באמצע,עשב יבש".תבדקו בעצמכם שאכן אמר.
    סגור
  • 2.
    צריך להתפשר: פשוט לגבות את המס רק מביביסטים
    רוזה סעדה 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    9 1
    מבחינה דמוגרפית, זה גם ככה החלק הארי של המעשנים, אז זה מסתדר.
    סגור
  • 1.
    כפיים לסגל
    רפי 01/2022/20
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגל כמו ליצמן וחבר מרעיו שהיו עושים דבריו של היחצן בדימוס ברוך קראסני ששיחד חברי כנסת ועסקנים כדי להכשיר ו את האלקטרניות . סגל יקר , לך להתנחלויות תראה מה קורה עם הנוער .
    סגור