כסף וצרכנות

חברת חשמל חדשה? זו החברה שקיבלה רישיון

אבן דרך חשובה לטראלייט: רשות החשמל העניקה לחברה רישיון לאספקת חשמל, טראלייט מקדמת כיום את שני הפרויקטים הסולאריים הפרטיים הגדולים בישראל בהיקף של מאות מגה-וואט
מערכת ice |  6
חשמל (צילום pexels)
חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט מדווחת הבוקר (שני) על אבן דרך משמעותית בפעילותה בישראל. החברה הודיעה כי קיבלה רישיון לאספקת חשמל ובכך החברה נכנסת לתחום אספקת החשמל בישראל. הרישיון יאפשר לטראלייט להתקשר ישירות עם צרכנים עסקיים, ביתיים ואחרים, ולספק להם חשמל בהתאם להוראות האסדרה, וזאת לרבות אפשרויות להציע למגזר הפרטי אמצעים להתייעלות אנרגטית ועמדות טעינה לרכבים חשמליים.
בכוונת החברה לקדם את פעילותה בתחום אספקת החשמל, ולהתמקד במכירת חשמל ירוק ונקי שייוצר במתקני אנרגיה מתחדשת שבבעלותה. להערכת החברה, כניסה לתחום אספקת החשמל מהווה מנוע צמיחה משמעותי עבורה, וזאת לאור היקף האנרגיה שהיא מתכננת לייצר בפרויקטי מתח עליון ומתח גבוה, תכניות הרשות, התמיכה הממשלתית והביקוש ההולך וגובר מצד צרכנים לחשמל מאנרגיות מתחדשות.  החברה צפויה לחבר לרשת מאות מגה-וואט סולארי תחת אסדרת השוק החדשה במשק החשמל.
 
לטראלייט פרוייקטים קרקעיים משמעותיים בישראל שנמצאים בשלבי ייזום והקמה, ובפרט פרויקט התענך 2 ופרויקט הבקעה, בהיקף של מאות מגה-וואט. החברה תשמש הן כיצרנית חשמל מאנרגיה סולארית, והן כספקית חשמל, ותוכל למקסם את פוטנציאל הרווח מהפרויקטים שבבעלותה. בכוונת החברה לפעול בתקופה הקרובה לחתימה על שורה של הסכמי אספקת חשמל עם גופים צרכניים מגוונים, ובהם שחקנים גדולים במשק.
בחברת טראלייט הביעו כוונות לאמץ את מודל "המספק הירוק" הנהוג במדינות רבות בחו"ל, שבו צרכן החשמל יכול לבחור את ספק החשמל שלו באופן ישיר, ובכך להחליט האם הכסף שלו יושקע באנרגיה מתחדשת או בדלקים פוסילים הגורמים לזיהום ומאיצים את תהליך ההתחממות הגלובאלית ושינויי האקלים.
טראלייט הודיעה בשבוע החולף על הקמת יישות EPC עצמאית של החברה בתחום הפרויקטים הקרקעיים, וזאת לטובת אימוץ אסטרטגיית החברה לפעול לכל אורך שרשרת הערך של הקמת המערכות הסולאריות. החברה מעריכה כי לאור העובדה שהיא מתכננת להקים במהלך השנים הקרובות פרויקטים קרקעיים שהיא מפתחת בהיקף של כ-600 מגה וואט,  אסטרטגיה זו  תוכל להגדיל בצורה משמעותית  את רמת הרווחיות של הקבוצה הן במסגרת ההקמה של הפרויקטים והן ברווחיות הנובעת  מהחזקה של הפרויקטים , תתרום לקידום הקמת המערכות בבעלותה בפרק זמן מהיר באופן יחסי, ותביא לכך שמערכות אלו תתוכננה ותתוחזקנה באופן מיטבי ויעיל נוכח זהות האינטרסים בין הגורמים הפועלים. יצויין, שבתחום כי בתחום הגגות והקירויים החברה כבר פעילה כ-EPC באמצעות חברת הבת טראלייט סולארטק בע"מ TST שבה מחזיקה טראלייט כ-62%.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    תאום מחירים
    אורי 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו התאום מחירים בין תנובה לשטראוס
    סגור
  • 4.
    לא נשמע מבטיח במיוחד.
    לוק סקיווקר 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי עוד 10-15 שנים הם יהיו במצב שהם יכולים להוות אלטרנטיבה לחברת חשמל בכל הארץ.
    סגור
  • 3.
    בכל הכתבה לא קיבלנו רמז לצפי באחוזי ההוזלה (ל"ת)
    שבי 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • כי אין
    כי אין 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אין חברץ החשמל מייצרץ חשמל צגז או פחם או וואט אבר נחברה החדשה שהיא חברת חשמל 2 בשם אחר תיצור חשמל מהשמש ומהרוח עוש מונפול החברה הבאה שתקום זו תהיה חברת א רגיה גרעינית גם של חברץ החשמל רק בשם אחר ואזבכלל לחברת השחמל יהיה מונפול על כול שיטות ייצור האנרגיה.
    סגור
  • 2.
    קידום מכירות
    דודי 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שטויות , אין היום שימוש בדלקים פוסילים לייצור חשמל , אבל שימוש באנרגיה סולארית היום מבורכת , אבל... מה יהיה עם המחברים האלו בעוד - 10,20 שנה ? הרי אי אפשר להעלים את התאים הללו !
    סגור
  • 1.
    רק תחרות תעשה שינוי ביוקר וניצול הצרכן (ל"ת)
    זז 03/2022/07
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור