כסף וצרכנות

מענק לבצלם ושוברים שתיקה, לראשונה פרס ישראל נתרם לעמותות

פרופ' עודד גולדרייך קיבל את פרס ישראל בטקס מצומצם והכריז כי יעניק את המענק לחמישה ארגוני זכויות אדם: "אנחנו גאים להתחייב ששר החינוך לשעבר ושרת החינוך בהווה לא ישבעו נחת מהפעולות שנקדם לטובת ישראלים ופלסטינים"
מערכת ice |  4
הפגנת ארגוני שמאל (צילום אבשלום ששוני פלאש 90)
פרופ' עודד גולדרייך, הודיע היום (רביעי) כי יתרום את מענק פרס ישראל שקיבל, בסכום שך 75 אלף שקל לפני מס, לארגוני זכויות אדם וביניהם בצלם ושוברים שתיקה. בארגוני זכויות האדם הודו לגולדרייך והתרגשו: "מודים לו על הנדיבות ועל השותפות".
כזכור, בחירתו של גולדרייך לקבלת פרס ישראל בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב, עוררה סערה וזאת לאחר ששרי חינוך בעבר סירבו להעניק לו את הפרס על אף החלטת הוועדה וזאת מאחר שחתם בעבר על עצומה להחרמת אוניברסיטת אריאל ופנייתו למען תנועת החרם BDS לפרלמנט הגרמני. בעקבות הכרעת בג"ץ ניתן לו הפרס בטקס מצומצם.
 
כאמור, גולדרייך החליט להעניק את מענק הפרס לחמישה ארגוני זכויות אדם: בצלם, שוברים שתיקה, קו לעובד, עדאלה ועומדים ביחד. בארגונים התרגשו מנדיבותו והביעו את הערכתם על כך שפרופ' גולדרייך רתם את שמו ומעמדו למאבקים למען זכויות אדם: "הניסיון לשלול ממנו את הפרס נבע מנחישותו לקדם ערכים אלו ומנחישותם של פוליטיקאים מסוימים לבוז להם ולהרתיע את המקדמים אותם. אנחנו גאים להתחייב ששר החינוך לשעבר ושרת החינוך בהווה לא ישבעו נחת מהפעולות שנקדם לטובת ישראלים ופלסטינים בעזרת תרומתו הנדיבה של פרופ׳ גולדרייך", נכתב בהודעה שנמסרה באתר ynet.
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מי צריך אויבים יש גם בבית (ל"ת)
    ישרבלוף 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    הלכה המדינה
    דתי 04/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זהו אין מדינה הלך עלינו ... בושה גועל זבל שלא יחיו פהההה
    סגור
  • 2.
    ""הירשת וגם רצחת""? בושה, בושה, בושה. (ל"ת)
    אחד שאכפת לו 04/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מגעילים
    שבי 04/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    "אנחנו גאים להתחייב ששר החינוך לשעבר ושרת החינוך בהווה לא ישבעו נחת מהפעולות שנקדם לטובת ישראלים ופלסטינים" רציתם יונה, קיבלתם ז רציתם בהם כולנו קבלנו ז
    סגור