כסף וצרכנות

זה המוצר שהפך למבוקש בעקבות המלחמה בין רוסיה לאוקראינה

על רקע המלחמה באירופה, הבריטים מרוקנים את שמן הבישול מהמדפים, עלייה של 40 אחוז במכירות השמן הצמחי: "הצרכנים מודאגים"
מערכת ice | 
מקרר ריק (צילום הרבלייף)
הצרכנים בבריטניה החלו לאגור מוצרי יסוד כמו שמן בישול, כאשר אינפלציית מחירי המזון הקמעונאיים באפריל הייתה הגבוהה ביותר בעשר השנים האחרונות, כך על פי דיווח של הגרדיאן. מחירי המזון הקמעונאיים עלו ב-5.9% בשלושת החודשים האחרונים עד 17 באפריל, ובהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, מדובר בעלייה החדה ביותר מאז דצמבר.
 על פי הפרסום, ברקע המלחמה באוקראינה, החשש מחוסר בזמינות של סחורות שונות ועליית מחירים, מכירות שמן הבישול עלו ב-17% באפריל. מכירות שמן החמניות - הבחירה הפופולרית ביותר לטיגון בבריטניה - עלו ב-27% ומכירות שמן צמחי עלו ב-40%. הבהלה אחר השמן, הובילה את הקמעונאים להגיב, ביניהם רשת הסופרמרקטים טסקו שבשבוע שעבר הכריזה על הגבלה של שלושה בקבוקי שמן ללקוח, ורשת מוריסונס ווייטרוז שהגבילה את לקוחותיה לשני בקבוקים בלבד לאדם.
  
פרייזר מקוויט, ראש תחום הקמעונאות והתובנות הצרכניות בחברת המחקר והסקרים קאנטאר, הסביר כי משק בית ממוצע בבריטניה מתמודד עם עליות פוטנציאליות בסכום כולל של 271 פאונד בשנה והתייחס להתנהגות הצרכנים: "בסוף השבוע האחרון, כמה סופרמרקטים הציגו הגבלות על רכישת שמן בישול, מכיוון שצרכנים מודאגים מילאו את הארונות שלהם". אמר מקוויט בראיון לעיתון הבריטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה