כסף וצרכנות

צפו: רכבת בטוקיו הפועלת על ידי אנרגיות מתחדשות בלבד

רכבת באחד האיזורים הצפופים והעמוסים ביותר בעולם, רובע שיבויה בטוקיו תפעל על אנרגיות מתחדשות בלבד. האם מדובר בגימיק או שיפן הפולטת השישית בגודלה של גזי חממה, בדרך לשינוי מגמה?
מערכת ice | 
רכבת חשמלית (צילום יחצ)

רכבות החולפות ברובע שיבויה בטוקיו, אזור הידוע בתנועת אנשים המסיבית וצפיפות רבה, פועלות כבר מזה חודש על ידי אנרגיות מתחדשות בלבד, כך על פי דיווח של ה-abc news".

המהלך הסביבתי כולל את שבעה קווי רכבת חשמליות, כאשר אנרגיה ירוקה משמשת בכל הקשור להפעלת התחנות, כולל מכונות למשקאות, מסכי מצלמות אבטחה ותאורה. על פי דברים שמסרה מפעילת הרכבות "Tokyu" לגוף התקשורת האמריקאי, הפחתת הפחמן הדו-חמצני בזכות הרכבת החדשה שווה ערך לפליטות הממוצעות השנתיות של 56,000 משקי בית יפנים.
 



ריו טאקאגי, פרופסור באוניברסיטת קוגאקוין ומומחה למערכות רכבת חשמליות, הסביר לערוץ, כי אופן ההתפתחות של טכנולוגיית הרכבות מורכבת ותלויה בגורמים חברתיים רבים שאינם ודאים. לדבריו, רווחים גדולים יותר יגיעו ממעבר רכבות דיזל באזורים כפריים לקווים מונעים במימן וממעבר מכוניות זוללות גז לחשמל.

עוד עולה מהדיווח כי Tokyu שילמה ל-"Tokyo Electric Power Co", החברה העומדת מאחורי האסון הגרעיני בפוקושימה ב-2011, עבור השימוש שלה במקורות מתחדשים, גם כשיפן עצמה ממשיכה להשתמש בפחם ובדלקים מאובנים אחרים. "אנחנו לא רואים את זה כהשגת המטרה שלנו אלא רק התחלה", יושימאסה קיטאנו, בכיר בחברה.

למרות היוזמה העצמאית של החברה, יפן, פולטת הפחמן השישית בגודלה בעולם, בעוד יעדה להגיע ל0 פליטות נטו פחמן עד שנת 2050, מזכירים ב-abc. כיום, רק כ-20% מהחשמל של יפן מגיע ממקורות מתחדשים, לפי המכון למדיניות אנרגיה בת קיימא, ארגון מחקר עצמאי ללא מטרות רווח מבוסס טוקיו.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה