כסף וצרכנות

מתי תקבלו העלאה בשכר ותזכו ליום חופשה נוסף?

העלאת ימי החופשה מ-12 ל-13, העלאת שכר המינימום והענקת נקודות זיכוי חדשות: עוד ועוד רפורמות יעלו עם פתיחת מושב הכנסת מחר, שעלולות להיתקל בקשיים רבים עקב אי יציבותה של הקואליציה
מערכת ice |  1
משכן כנסת ישראל (באדיבות אתר הכנסת) (צילום באדיבות אתר הכנסת)
מחר (שני) ייפתח מושב הקיץ של הכנסת, ובפעם הראשונה תיאלץ הממשלה לפעול ללא רוב במליאה, שכן מאזן הקולות השתנה בעקבות פרישתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן. 
הליכי החקיקה התעכבו עקב יציאת הכנסת לפגרת החגים באמצע מרץ וכוללים שבע תכניות ורפורמות ממשלתיות כלכליות, ביניהן: שלוש תכניות בתחום הדיור, סיוע להורים לילדים, התוכניות למען העצמאים ו"עסקת החבילה", כהגדרתה, שכוללת את העלאת שכר המינימום, בנוסף יתווסף יום חופש לעובדים. כך מסתמן.
 
המצב המאתגר החדש, שיכול לגרום לערעור המצב הפוליטי ויעמיד בספק את היתכנותה של הקואליציה עלול להקשות על משרד האוצר להביא לאישור את התוכניות הכלכליות והרפורמות שיזם. הרפורמות נועדו כדי להביא ליציבות המשק בתחומי האינפלציה ומטרתם לבלום את הזינוק המאמיר במחירי הדירות ולהיטיב עם האזרחים ממעמד הביניים והאוכלוסייה החלשה.
"עסקת החבילה": כוללת את העלאת ימי החופשה השנתית מ-12 ל-13, העלאת שכר המינימום מ-5,300 שקל ל-5,400 שקל, אולם הן חברי קואליציה, בעיקר ממפלגות העבודה ומרצ, והן חברי אופוזיציה בוועדת הכספים של הכנסת תבעו ששכר המינימום יעלה לפחות ב-200 שקל.
בהתאם לחוק לא ניתן להעלות יהיה את שכר המינימום רטרואקטיבית אלא רק עתידית, כך שהעובדים הפסידו את התוספת של 100 השקלים לחודשיים - אפריל ומאי, שכן טרם נכנס החוק לתוקף. לפי העסקה, שכר המינימום אמור לעלות עד סוף 2025 ל-6,000 שקל.
 
עסקת החבילה, שנראה עלולה להיתקל בקשיים לקידומה בחקיקה, כבר עברה בקריאה הראשונה בכנסת והיא מתעכבת, כאמור, בוועדת הכספים.
שר האוצר אביגדור ליברמן הודיע בעבר כי אם במידה ויבוצע שינוי כלשהו בשכר המינימום - האוצר ייסוג בו מכל העסקה.
ובינתיים זועמת יו"ר ועדת הרווחה בכנסת, אפרת רייטן מרום, על דבריו של ליברמן. רייטן כבר דנה בוועדה בשינוי ההסכם והיא תומכת בהעלאת שכר המינימום בחודש כבר עכשיו ב- 200 שקל ולא רק ב-100 שקל, כפי שמבקש האוצר. 
התוכניות שתעניק סיוע להורים עובדים להתמודד עם יוקר המחייה תיתן מענה לסעיפים בהם הענקת נקודות זיכוי חדשות ממס לילדים בגילאי 6 עד 12. נקודת זיכוי אחת שווה כיום 223 שקל, כך שרק עבור ילד אחד התוספת להורים בשנה תסתכם ביותר מ-5,000 שקל.
עוד כולל החוק הגדלה של מענקי העבודה (מס הכנסה שלילי) ב-1,600 שקלים. החוק נתקע לאחר שחברי כנסת דרשו לצמצם את ההטבה לשלושת רבעי נקודת זיכוי ממס (167.25 שקל) ואת חצי מיליארד השקלים שיתפנו להעביר לתמיכה מוגדלת עוד יותר במענקי מס הכנסה שלילי להורים עובדים עם שכר נמוך.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין מעריכים.מכבדים אותי
    חקי חיון 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חקי חיון , בישראל לא רק שלא דואגים לי לתנאים ולהעלאת שכר אלא כלל לא מעניקים לי שכר , אלו היושבים על הקופה מפרנסים אך את עצמם ומקורביהם.
    סגור